Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pompy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Żurawie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:06, 01 Maj 2010    Temat postu: pompy

mam pytanie czy mozna rozdzielic cisnienie z pompy wielotłoczkowej o wydajnosci 108 l /min tak zeby poprowadzic drugi przewod cisnieniowy do zurawia a powrot na jednym .Chodzi mi konkretnie oto zeby przyspieszyc prace bo na jednym przewodzie olej sie grzeje . mam tak zrobione na jednym aucie tylko ze tzm to fabrycznie zrobiono i dzwig chodzi szybciej .Przy pompie jest wkrecony rozgaleziacz na dwa przewody a pompa ma jedno zasilanie i jedno wyjscie cisnieniowe ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Sob 14:08, 01 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 16:32, 01 Maj 2010    Temat postu:

Zrób tak samo powinno być dobrze jeśli fabryczne rozwiązanie na innym aucie spełnia zadanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 18:39, 01 Maj 2010    Temat postu:

Musisz zamontować podzielnik strumienia zaraz za pompą.

Pytanie tylko takie czy chcesz by połowa funkcji była na jednym strumieniu a druga połowa na drugim? Jak tak to będziesz też prawdopodobnie musiał przerobić rozdzielacz.

Najlepiej by było zamienić pompę z jednego strumienia na dwu-strumieniową wtedy żuraw chodzi płynniej gdyż można dwie funkcje bez problemu wykonywać jednocześnie.

A na grzanie się oleju najlepsza chłodnica oleju z wentylatorem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:19, 01 Maj 2010    Temat postu:

chłodnice oleju mam na obu autach i przerobiony wentylator tak ze wlaczany na zurawiu kiedy ja chce wiec moze dzialac ciagle pompy nie chce zmieniac bo jest nowa i szkoda na polke 4tys połozyc.

tak jak Enriu piszesz jest zrobione w jednym moim aucie tylko pompa jest podluzna a ta co chce przerobic jest katowa . rozdzielacze mam dwa i na wejsciu do dzwiga jest zaslepione jedno wejscie zasilajace a powroty sa dwa i nie wiem czy jak tam sie wepne to czy zuraw nie zgupieje ( zuraw PENZ ) no bo teraz dzialaja oba rozdzielacze z jednego zasilania tylko na dwoch ruchach jednoczesnie brakuje cisnienia i zwalnia jeden z ruchow (PENZ ma w slupie taki cylinder z ktorego wyprowadzone jest cisnienie na oba rozdzielacze ) moze ktos ma schemat zasilania do penza?

co do pompy dwustrumieniowej to musialbym kupic 2x55l zeby uzyskac podobny wydatek co 108 l a to dodatkowe koszty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 22:46, 01 Maj 2010    Temat postu:

Bez przerobienia rozdzielaczy same zamontowanie dodatkowego przewodu nic tobie praktycznie nie da.

Popatrz dokładnie przy rozdzielaczu czy nie masz dodatkowego węża który by przekazywał z tego jednego strumienia do drugiej części rozdzielacza ( w sumie to nie wiem czy masz jeden duży czy dwa mniejsze).

Co do grzania się to temperatura oleju w okolicach 70-80 stopni to jest ok.
Najlepiej podjedz do kogoś kto siedzi w hydraulice i tobie powie czy idzie przerobić rozdzielacz na dwa strumienie. Ja ostatnio wydałem ok 1,5 tyś za przerobienie całego układu na dwa strumienie (oczywiście nie wliczając pompy). Swoją drogą dziwne rozwiązanie że masz dwa węże na powrocie a jeden na zasilaniu? Może odwrotnie powinny być założone i w tej chwili ciśnienie idzie przez powrót - to moje takie podejrzenie choć nie wiem czy technicznie jest takowe możliwe gdyż masz zawory dławiące na wejściu do każdej sekcji rozdzielacza.
Jedyne co mi przychodzi do głowy z grzaniem się oleju w twoim żurawiu to za mała średnica węża zasilającego i może być on "wąskim gardłem" powodujący większe obciążenie pompy i równocześnie wzrost temperatury

A masz przy tym żurawiu filtry ciśnieniowe na zasilaniu ? Jak tak to ile ?


To czy pompa jest prosta czy łamana nie ma mniejszego znaczenia. Łamana przy dwóch strumieniach jest ponoć trwalsza i w sumie tylko takowe posiadam.
I tak jak piszesz odpowiednikiem twojej pompy może być na przykład Parker 2x53l ale to musisz sprawdzić jak byłyby przypisane sekcje rozdzielacza do poszczególnych strumieni pompy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:19, 02 Maj 2010    Temat postu:

Penz ma takie rozwiazanie ze z niego wychodza 4 przewody dwa zasilania i dwa powroty i w moim przypadku jest jedno zasilanie zaslepione .
W TRANSTROLU mi doradzili zebym załozył 108 l bo orginalnie była 80l to przyspiesze zuraw z grzaniem sobie poradzilem dajac polowke zamiast całego biegu obroty pompy spadly tylko ze zuraw zwolnil

ta co fabrycznie jest zasilana na dwa przewody to potrzebuje 1000 obrotow silnika a najednym 600 wiec paliwo tez swoje robi i czy jak przerobie to czy nie bede musial zwiekszyc obrotow zeby uzyskac szybsza prace


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Nie 12:21, 02 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 16:34, 03 Maj 2010    Temat postu:

Najlepiej będzie jak podjedziesz do kogoś kto dobrze zna się na hydraulice wtedy na pewno się dowiesz jak zrobić by było dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:08, 10 Cze 2010    Temat postu:

Jakiej wydajnosci macie pompy dwustrumieniowe ? mi po przerobieniu zurawia na dwa strumienie zuraw zwolnił a miałem 80l min a teraz mam 2x53l min i zamiast zeby bylo łepiej to jest gorzej niz przed przerobieniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 18:04, 10 Cze 2010    Temat postu:

Ja w większości mam pompy parker 2x53l i nie narzekam. Może kwestia przystawki odbioru mocy. Poprzednia pompa mogła mieć wydajność 80l/min przy określonych obrotach a obecna może potrzebuje wyższych obrotów by osiągnąć 2x53l. Tak tylko gdybam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:57, 10 Cze 2010    Temat postu:

przystawke sprawdzalem i nic z tego zastanawiam sie nad zakupem nowej 2x75l tylko dochodzi do tego jeszcze wymiana przewodu zasilajacego na wiekszy i dorobienie drugiego powrotu z filtrem w zbiorniku a dodam ze sama pompa to przyjemnosc nie tania bo 7tys brutto moze ma ktos taka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 0:15, 11 Cze 2010    Temat postu:

Mi chodziło byś porównał jakie obroty powinny mieć pompy by mieć określoną wydajność. Jeśli będą różne to musisz prawdopodobnie zastosować inną przystawkę.

Swoją drogą 2x75 to już raczej pod dłużycę i większe żurawie podchodzi.

Ciekawe jest jeszcze zastosowanie np 2 pompy po 53 litry tylko trzeba mieć specjalną przystawkę pozwalającą na montaż dwóch pomp. Znajomy ma takie cudo w MANie i śmiga żurawik jak złoto.



Poczytałem sobie troszkę broszurę Parker-a i pompa F2-53/53 którą mam w większości żurawi ma 53l dopiero przy 1000obr/min przy 800obr/min masz 42l


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Pią 0:28, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubatga




Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:05, 17 Cze 2010    Temat postu:

Mam w Manie taka przystawke jak mówi enriu. U gory 80 lit a pod nia 60lit. Tylko jest to drgie rozwiazanie. Placilem za sama przystawke 11 tys, brutto w Grojcu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAJOWY




Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDZKIE

PostWysłany: Pon 18:22, 26 Maj 2014    Temat postu: Re: pompy

koledzy powiedzcie jaka pompe do epsilona 120Z zeby dobrze dzwigał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 22:20, 26 Maj 2014    Temat postu:

Ja mam przy Epsilonach:
EPSILON 125Z - SUNFAB 2 x 75l
EPSILON 110L - SUNFAB 2 x 75l
EPSILON 140L - 2 x BOSCH REXROTH 60l
LOGLIFT 120S - 2 x BOSCH REXROTH 60p
LOGLIFT 95 - SUNFAB 2 x 53L
I wszystko śmiga, najsłabiej na starym Loglifcie a SUNFABY 2x75L są rewelacyjne.

Każda pompa dwu strumieniowa powyżej 50l na strumień powinna dawać radę. Kwestia cena/jakość.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Pon 22:21, 26 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAJOWY




Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁÓDZKIE

PostWysłany: Wto 16:08, 27 Maj 2014    Temat postu:

Mi w MHS chcą założyć 2x53 Sunfab. Bedzie dobra ta pompa panowie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Żurawie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin