Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czyzby sie szykowalo na zmiany przepisow? perez87
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 540
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Czw 20:21, 26 Mar 2009    Temat postu: Czyzby sie szykowalo na zmiany przepisow? perez87

Znajomy ma Mercedesa Actrosa do dluzycy z wozkiem kladzionym na siebie pare dni temu byl zrobic przeglad na wozek bo mu sie skonczyl i ludzie w wydziale mu powiedzieli ze ostatni raz mu zarejestruja ten wozek. Gosciu byl bardzo zdziwiony, spytal dlaczego a oni mu powiedzieli ze od przyszlego roku beda tylko rejestrowane wozki na rozworze. I teraz nie wie co o tym myslec czy szukac powoli wozek z rozworem lub kupic naczepe.
Moze cos slyszeliscie na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez perez87 dnia Czw 22:31, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 22:15, 26 Mar 2009    Temat postu:

Mam transportowca co mi wozi dłużyce i rok temu kupił Scanie z wózkiem właśnie kładzionym na siebie i jak rejestrował to mu też robili problem odnośnie wózka ale na końcu zarejestrowali.

Jedna uwaga kiedy przegląd robi się wydziale komunikacji? Czy to przejęzyczenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 540
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Czw 22:29, 26 Mar 2009    Temat postu:

Hahaha przejezyczenia masakra juz poprawiam:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikol84




Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Kielc

PostWysłany: Pią 21:33, 27 Mar 2009    Temat postu:

Jako ze w firmie mamy 4 a 5 zestaw bedzie w niedalekiej przyszlosci to problem jest mi znany, przepisy obowiazuja juz od ponad roku ze przyczepa ma byc na polaczeniu sztywnym. W wydziale komunikacji powidziano nam ze maja wytyczne w zwiazku z przyczepami do transportu drewna, ale jesli djagnosta dopuszcza do ruchu taka przyczepe to oni nic nie moga zrobic. Tak na marginesie robi sie maly hol przyczepia do samochodu jedzie sie na stacje i nie ma problemu z przegladem. Dziwny mamy kraj niemcy jezdza tak od ponad 50lat i tam nie ma problemow robia przeglad i cos takiego jak nasze UDT.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:02, 27 Mar 2009    Temat postu:

Jakiś rok temu znajomego zatrzymał patrol drogówki i ściągnoł cały zestaw na parking właśnie ze względu na brak rozwory.
Musiał przysłać drugi zestaw z rozworą i przeładować.
Nie wiem jak tam te przepisy wyglądają musiałbym go podpytać.

Dla mnie to głupota bo w tym przypadku połączeniem sztywnym jest drewno pełniące funkcję ramy. Po coś to Niemcy wymyślili żeby było wygodniej i ekonomiczniej.

Raczej nie przejdzie przepis by wszystkie auta były wyposażone w rozworę bo powiedzmy 50% zestawów na dzień dzisiejszy takowej nie posiada a zakup innego wózka to dodatkowy i nie mały koszt.

Ciekaw jestem co z tego wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Nie 13:00, 29 Mar 2009    Temat postu:

Pewnie jakiś gryzipiórek jechał sobie ulicą, zobaczył taki zestaw i pomyslał "Jak to tak można bez dyszla jeździć?" Laughing
Nie wydaje mi się aby tego typu rozwiązanie było jakoś bardziej niebezpieczne w użytkowaniu niż zestawy z rozworą, jakos nie słychać o ponadprzeciętnej tendencji tego typu pojazdów do wypadków. Gdyby tak było to na zachodzie pierwsi by tego zakazali a dopiero kilka lat po nich my. A tak to praktycznie cała Europa zachodnia najczęściej używa tego typu rozwiązania do transportu drewna dłużycowego. We Francji nawet zestawy bez rozwory takie same jak u nas operują na 52 tonach (te z 3-osiowym wózkiem na 58t )...
Nie rozumiem jakie ktoś miał podstawy merytoryczne aby zmieniać w ten sposób przepisy. Przewoźnicy znają zalety takiego rozwiązania technicznego ale nie wydaje mi się, aby ktoś w tej sprawie się z nimi konsultował. Ech, niestety jako, że przemysł drzewny nie jest jakaś dominującą gałęzią polskiej gospodarki transport drewna zawsze będzie traktowany marginalnie...
Pozostanie zmieniać przyczepy lub przerabiać wózki kierujące tych, które się ma...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 17:06, 29 Mar 2009    Temat postu:

Przemysł drzewny jest raczej dość sporą gałęzią naszej gospodarki ale rząd jakoś tego nie zauważa.

Co do przerabiania to nie tak łatwo bo pozostaje problem homologacji pojazdu który standardowo nie był wyposażony w rozworę.

A co do miśków to podejrzewam że największy dla nich problem to brak osłony przeciw rowerowej ale to wystarczy małe odstępstwo od przepisów i nie było by żadnego problemu.
Nasz kraj zawsze był popie....ony. Gdzie byli policjanty i stacje kontroli pojazdów dopuszczając takie zestawy ileś lat temu o ruchu.
Wydaje mi się że jeśli takie zestawy są dopuszczone do ruchu na terenie UE to tak samo powinno być i u nas skoro należymy do UE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Nie 19:06, 29 Mar 2009    Temat postu:

Enriu napisał:
Przemysł drzewny jest raczej dość sporą gałęzią naszej gospodarki ale rząd jakoś tego nie zauważa.

Ale nie jest tak wielki jak chociażby w Skandynawii, gdzie np. w Szwecji ustawodawcy, odpowiednik Lasów Państwowych i przewoźnicy współpracują nad wprowadzeniem 30 metrowych, 90 tonowych zestawów do drewna. Albo jak w Nowej Zelandii, gdzie po ograniczeniu wysokosci ładunku na przyczepach zezwolono na załadunek dłuższego drewna dla zrekompensowania różnicy w ładowności... Jak jest chęć to można współpracować, może u nas też tak kiedyś będzie...

Enriu napisał:
Co do przerabiania to nie tak łatwo bo pozostaje problem homologacji pojazdu który standardowo nie był wyposażony w rozworę.

A tego to akurat nie wiedziałem. Myslałem, że tego typu wózki są traktowane jak każda inna przyczepa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 19:43, 29 Mar 2009    Temat postu:

Jadę w tym tygodniu na targi "Drema" do Poznania tam bedzie Pan Mikulski i jego się podpytam czy słyszał o tym. A tak ogólnie to państwo powinno nam pomagać a nie jeszcze bardziej pogrążać, przecież tyle się mówi o ochronie środowiska a taka ciężarówka z wózkiem na sobie mniej pali paliwa przy czym mniej zatruwa środowisko niż jak się ciągnie wózek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 20:57, 29 Mar 2009    Temat postu:

Racja SKandynawia jest w dużej mierze oparta na drewnie. U nas też jest znaczącą gałęzią ale nikt się nie troszczy o nią bo za duże rozdrobnienie.

Co do wózków to mogę dać głowę że problem będzie z homologacją. Kilka lat temu może i by nie było z tym problemu ale ostatnimi czasy coraz trudniej naginać u nas prawo, a jednak dołożenie rozwory to jakby nie było to zmiana w konstrukcji pojazdu (przyczepy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Nie 22:51, 29 Mar 2009    Temat postu:

Enriu napisał:
...a jednak dołożenie rozwory to jakby nie było to zmiana w konstrukcji pojazdu (przyczepy)


No zgadza się, tylko czy w homologacji jest powiedziane, że jest to przyczepa o konstrukcji samoskrętnej czy jest tylko powiedziane, że jest to przyczepa 2/3-osiowa o DMC xxxxx kg? Jesli to drugie to nie powinno być problemu. Rzecz jasna mówiąc o przeróbce nie miałem na mysli żadnych samoróbek i wynalazków tylko wymontowanie elementów sterujących i zamontowanie jakiegos fabrycznego wózka z ciągadłem, nawet przez jakąs profesjonalną firmę, która, jesli byłoby to konieczne, mogłaby to zrobić z wymaganym atestem/homologacją.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1767
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 9:41, 30 Mar 2009    Temat postu:

Ale jak tak oglądałem wózki to niektóre mają z przodu uszy do zamontowania zaczepu normalnego. A przy rozworze musi być krótki rozstaw osi. No i się pogarsza manewrowanie bo na wózku można sobie na zakrętach pomagać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 9:16, 02 Kwi 2009    Temat postu:

Tylko że zamocowanie zwykłego dyszla do przyczepy będzie za krótkie na wożenie np. tartaczki.

Co do rozwory to nie wiem jaką homologację mają i jak są dokładnie rejestrowane bo takiego sprzętu nie posiadam.

Co do przerabiania to raczej ciężko to zrobić by zmienić homologację - nie znam się tak dobrze na takich przepisach ale logicznie to z kombi kabrioletu raczej nie można zrobić a jeśli już zmiany w homologacji to podejrzewam że przez producenta.
I podejrzewam że koszt przerobienia przyczepki ze sterowaną przednią osią będzie dość znaczny i czasami nie taniej i wygodniej będzie kupić przyczepy już z rozworą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Czw 13:14, 02 Kwi 2009    Temat postu:

koledzy ale im chodzi tylko o to zeby przyjechac do przegladu na dyszlu czy cos zeby moglis sprawdzic w wozku hamulce a po wyjezdzie z przegladu odpinacie dyszel i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Czw 14:45, 02 Kwi 2009    Temat postu:

copa napisał:
koledzy ale im chodzi tylko o to zeby przyjechac do przegladu na dyszlu czy cos zeby moglis sprawdzic w wozku hamulce a po wyjezdzie z przegladu odpinacie dyszel i tyle


Enriu napisał:
Jakiś rok temu znajomego zatrzymał patrol drogówki i ściągnął cały zestaw na parking właśnie ze względu na brak rozwory.
Musiał przysłać drugi zestaw z rozworą i przeładować.


Jak widzisz, Copa, po powyższym przykładzie nie tylko diagności się czepiają. Jak się zmienią przepisy i o ile się jakieś mają zmienić policjanci z miłą chęcią, żeby nie powiedzieć nadgorliwością będą je egzekwować. I dojdzie do tego, że będziesz musiał nawet na zwykłych "krawężników" uważać, bo oni też lubią czepiać się kierowców, szczególnie nocami bo to pewnie dla nich bardziej bezpieczne niż patrolowanie osiedli... Rolling Eyes

Próbowałem coś znaleźć na temat tych ewentualnych zmian w internecie ale jak na razie nic nie znalazłem, no ale będę miał oczy otwarte.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin