Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nieoznakowane auta ITD

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Nie 13:12, 16 Gru 2012    Temat postu: Nieoznakowane auta ITD

Przepraszam wszystskich za brak czasu dla forum, ale jak widze chyba wszyscy maja sporo pracy. Znalazłem cos i mysle ze moze nam sie to przydać.

Dobrzy ludzie doniesli Wink

Zauważcie jaka jest zależność w numerach i jak są do siebie podobne, łatwiej jest ich dzieki temu wyhaczyć Very Happy

Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD:
WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 576CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północna - Bydgoszcz

WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 579CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 580CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 581CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 582CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 583CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 584CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 585CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 587CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 588CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 589CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Południowa - Kraków
WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 592CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Południowa - Kraków
WE 594CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 595CW - Ford Focus - czarny - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Północna - Bydgoszcz


Odwołanie od zdjecia z fotoradaru:

Miasto, data
Imię i nazwizko
adres

Do
Komendanta /nazwa
instytucji/ adres

PROŚBA
Szanowny Panie Komendancie,

W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo mojego
pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano dokumentację na mój adres.
Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym
idzie obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może
niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd.
Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale
najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości.

Ale do rzeczy:

1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został uwieczniony mój
pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z
przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem
łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym
pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia
porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy
numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest
sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie
widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam
możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie
jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i
jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech
szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że
większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie
zdjęcia „od tyłu" / „z przodu"), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego
pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii
w wysokiej rozdzielczości i w kolorze - rozpoznanie cech szczególnych mojego
pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie
znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar
prędkości.

2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i miasto/ do
użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w
dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie
odpowiednich aktów prawnych, na mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała
pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego/nazwa instytucji i miasto/ na
prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu
radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu /data
zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami
prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona
znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej
urządzenia użytego w czasie pomiaru.

6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń
mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie
pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy
Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca
dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli.
Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać
wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007
r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym.

7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu /data
zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po
godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj.
temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem
jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w
miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc
istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła
graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej
95% byłby nieprawidłowy.

8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy
dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem
do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu
drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym
dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie
osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była
podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba
o przesłanie stosownych dokumentów.

9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie
instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj
gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią
jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany
pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności
pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić
rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać
błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a
osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu
jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/
wynosi +/-/podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia wezwanie i/lub
mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki
/nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i
miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to
firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośba o przesłanie ww.
dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości
odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby
znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy
wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy
zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki
w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów
w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas
prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r.
Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania
niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż
/nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu
do próby wyłudzenia grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,
Imię i nazwisko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 16:20, 16 Gru 2012    Temat postu:

Myślę że może się przydać.

Miałem już przyjemność z Peugotem Partnerem, wyglądają autka jak zwykłe służby drogowej, pomarańczowe z pomarańczowym kogutem na dachu, tylko na boku biały napis GITD i w środku monitorki i antenki na dachu, Prawdopodobnie dałem się złapać, kolegów udało się ostrzec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Pon 0:10, 28 Sty 2013    Temat postu:

W lublinie jedno Mondeo caly czas stoi na wylocie na bilgoraj po lewo za stacja Lotos. i sobie pstryka. Malo tego juz nawet mialem jednego Focusa na ogonie przez jakies 15km w okolicach Miedzyrzeca Podl. ale jakis oszolom osobowka w zabudowanym poszedl kolo 100km/h na podwojnej ciaglej obok mnie i chlopaki dali mi spokoj i poszli za nim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Pon 17:32, 28 Sty 2013    Temat postu:

Kto jeździ od Piła-Chodzież to na wlocie do Chodzieży jak się zjeżdża z górki to na poboczy Mondeo często i gęsto stoi najczęściej w godzinach 17-19 i pstrykają zdjęcia tym od Chodzieży i tym od Piły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Extrem




Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:20, 03 Paź 2015    Temat postu:

Oni wszędzie się znajda .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur-_87




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm, lubelskie

PostWysłany: Nie 0:37, 04 Paź 2015    Temat postu:

Jak wygląda kontrola inspekcji przy drewnie stosowym po okazaniu kwita i porównaniu z ładownoscią pojazdu czy jest to jakoś mierzone itd.? Pytam bo przy tych samych masach ładunku na kwicie jest bardzo różnie w rzeczywistości z objętością drewna tzw. dobre stosy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malina




Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 21:34, 04 Paź 2015    Temat postu:

Nikt raczej nie bedzie Ci tego mierzył chyba ,ze na kwicie 20 m3 a na aucie 35;) Moim zdaniem najlepiej jak masz długie kłonice. Wtedy nie rzucasz się tak w oczy jak masz duzo załadowane. Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 22:24, 04 Paź 2015    Temat postu:

Tak się nie doliczą, bo można też różnie poukładać co przyczyni się na najeżenie drewna. Zresztą ładowanie ze stosa w lesie na auto już zwiększa drewno swoje metry. a to dlatego że co innego jest jeden stos o dł 20-30mb a co innego ułożone w 9 klatkach na aucie i przyczepie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 18:28, 08 Paź 2015    Temat postu:

Panowie inspektorzy mieli szkolenie z przeliczników.
Wezmą miarkę i pomierzą jak im się nie będzie zgadzać mają polecenie wezwać lokalną straż leśną w celu sprawdzenia prawidłowości ilości na kwicie z tym co na aucie. Tak wpadają ci co piszą dwa kwity na zestaw Smile

ITD bardziej interesują puste zestawy do drewna gdzie kontrolują masę własną auta z tym co w dowodzie. W razie dużego minięcia się wyników dowodzik zostaje u pana inspektora a wy jesteście proszeni na badania techniczne z pomiarem z legalizowanej wagi.

Na zachodzie BAG i POLIZEI są wyposażeni w wilgotnościomierze i określają wagę pojazdu bez ważenia z bardzo wysoką dokładnością.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur-_87




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm, lubelskie

PostWysłany: Czw 21:11, 08 Paź 2015    Temat postu:

No właśnie też o tych szkoleniach słyszałem i stąd moje pytanie, bo sporo firm zaczęło wozić po 25 metrów twardego drewna a nie wierzę w to żeby mieli takie lekkie auta z dźwigiem do stosu, no dobra masa powiedzmy auta zaniżona o tonę to takie badanie po zabraniu dowodu kosztuje 20zł plus ważenie około15zł, innych konsekwencji nie ma ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 9:51, 09 Paź 2015    Temat postu:

Nie wiem czy są inne konsekwencje. Ogólnie to w lasach nikt na dowody nie patrzy i ładujesz co chcesz i ile chcesz.
Inspektorzy też odpuścili sobie drewno więc trochę samowoli panuje w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin