Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OPONY na PEDNĄ OŚ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszl




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:55, 09 Maj 2010    Temat postu: OPONY na PEDNĄ OŚ

Koledzy chciałbym zapytać jakie opony zakładacie na pędne osie. Stoje przed dylematem co kupić gdyż mam do wymiany a Matadory się nie sprawdziły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:19, 09 Maj 2010    Temat postu:

U mnie to dwie osie pedne i zakladam na nie bieznikowane z wzorem (tzw.warkocz) bo nowe duzo drozej wychodza a w lesie wiadomo jak jest czasem swiezo zalozona tygodnia nie wytrzyma jak za ukryty pniak wjedzie

wzorek ten bieznika dobrze sie sprawdza w błocie czy sniegu jest dosc agresywny na kamienistych duktach go nie wyrywa a na asfalcie nie szumi

cena tez atrakcyjna bo kupisz za 500 600 zł szt.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Nie 10:20, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszl




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:06, 09 Maj 2010    Temat postu:

Kolego a możesz podać z której bieżnikowni albo kontakt do sprzedawcy bo z nalewkami też różnie bywa. Koledzy a czy macie jakieś opinie odnośnie SAVY, HANKOOKA czy też KUMHO ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:04, 09 Maj 2010    Temat postu:

na PW ci napisze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w800i




Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MAŁOPOLSKA

PostWysłany: Nie 16:03, 09 Maj 2010    Temat postu:

Ja zawsze śmigalem na kormoranach ale teraz zakupiłem micheliny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 18:25, 09 Maj 2010    Temat postu:

Na napędy to najczęściej bieżnikowane na swoich karkasach zjechanych z przodów i przyczepy. Bieżnikujemy w ATB i robimy po 150-180 tys. km na komplecie bez problemów.
Co do nowych to najlepsze i najtrwalsze to Michelin na chińczyku już drugi rok leci a kupiłem go to były już używane. W naczepach micheliny potrafią wytrzymać do 300 tyś. km.
Wszystkie napędy mieliśmy w bieżniku Michelin XDY2 a obecnie przechodzimy już na bieżnik XDY3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 22:00, 09 Maj 2010    Temat postu:

Ja też mam bieżnikowane z ATB. Bierznik to DY. Jak nie mamy dość karkasów to bierzemy ich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszl




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:10, 09 Maj 2010    Temat postu:

Koledzy a macie jakąś orientacje cenową odnośnie ATB ile za nalewkę a ile za usługę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 17:03, 10 Maj 2010    Temat postu:

Jak nie masz karkasu to bieżnik DY3 na karkasie Michelin lub Bridgestone kosztuje ok 1000 brutto. A jak masz karkas to chyba 250zł mniej, ale nie jestem pewien w 100%. Użytkujemy je od ok 10 lat i jak na razie mieliśmy tylko jeden wystrzał który poszedł na reklamacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 12:45, 02 Kwi 2011    Temat postu:

@Enriu w ATB nalewają Ci oponki takim bieżnikiem [link widoczny dla zalogowanych] . Bo ja zawsze biore te [link widoczny dla zalogowanych] . W tym tygodniu też reklamowałem jedną oponę od przyczepy bo się nalewka na brzegu zaczęła odklejać że szło odchylić.

A na przód co zakładacie? Bo te zwykłe z bodajże 5 "ślaczkami" to się strasznie ślizgają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 15:16, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Kiedyś wszystkie autka jeździły na tym bieżniku co ty masz. W tej chwili tylko Kamaz pozostał na nim. A pozostałe autka na XDY3 tym co zapodałeś jako pierwsze. Lepiej chodzą po terenie, szybciej bieżnik się oczyszcza i ciszej się toczą na asfalcie.
Co do opon do przyczep czy naczep kupuję tylko nowe bo już ileś razy były problemy z bieżnikowymi.
A na przody tylko i wyłącznie nowe. Większość autek ma opony 385/65/22,5. Zależy jaka opona tak się autko zachowuje.
Np Continental HTR2 lub Dunlop są w miarę twarde i się potrafią ślizgać na mokrym asfalcie przy skręcaniu. Najlepsze były Michelin XFA2 z Antisplashem. A w lesie bez różnicy. 385 nie zapadają się tak szybko na sypkim ale na błocie masz większy opór i ciężej z koleiny wyskoczyć.
Zresztą na przód powinny być opony typowo dedykowane do nich ponoć miększa mieszanka gumowa. Ale za założenie typowej naczepowej nikt jeszcze dowodu nie zabrał i się nie czepiał. Kiedyś słyszałem że 385 na przód muszą mieć 5 rowków ale przepisu takowego nie udało mi się znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 15:27, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Byłem na targach Drema w Poznaniu, i Mikulski miał Volvo FH500 i z przodu miał opony z trzema rzędami kółek i pytanie jak one się zachowują szukałem tego bieżnika ale nie znalazłem. i tak myślę czy nie byłaby lepsza, na stronie jego też czasem na przodzie mają auta jakies klockowe opony. U mnie auto krótkie i trochę ślizkiego i jedzie prosto na asfaldzie też czasem potrafi tak zrobić jak się mocniej sprzęgło puści.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 15:45, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Miał to żółte demo co wspólnie z Volvo zrobili ?
Wg. oferty przedstawiciela to są tam opony Good Year MSS czyli takie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 15:57, 02 Kwi 2011    Temat postu:

No było żółte, miał zielonego Loglifta w "Z" na nim. Ciekawa oponka ale to nie ta.

Coś podobnego do tej [link widoczny dla zalogowanych] ale miała okrągłe "klocki".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 16:10, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Mówisz o tym autku ? [link widoczny dla zalogowanych]

Ono miało Epsilona chyba że inne było. W tym są takie oponki jak tobie zapodałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin