Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawe rozwiazanie napedu 6*2 perez87

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Czw 19:34, 26 Lut 2009    Temat postu: Ciekawe rozwiazanie napedu 6*2 perez87

Znalzlem w internecie dosc ciekawe zdjecie pokazujace napend w ciezarowce 6*2 do transportu drewna.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez perez87 dnia Pią 23:51, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Czw 20:11, 26 Lut 2009    Temat postu:

Jest to tzw. napęd Robsona (Robson drive), rozwiązanie często spotykane w autach skandynawskich. Widziałem cos takiego w akcji w promocyjnym video Sisu, zdaje się robić swoje, tj. z napędu 6x2 robi tymczasowy napęd 6x4 w taki sposób, że siłownik wciska to koło widoczne na zdjęciach, które zapodałes pomiędzy wewnętrzne opony osi napędzanej i wleczonej. Co prawda wymaga to dodatkowego układu hydraulicznego do zasilania siłownika ale i taki rodzaj napędu jest na pewno lżejszy niż klasyczny 6x4. Nie wiem niestety ile cos takiego może kosztować. No i ciekawi mnie też jak to wpływa na zużycie opon...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 21:49, 26 Lut 2009    Temat postu:

Co do opon to tracą one na swojej trwałości, wszystko zależy od tego jak się tego urządzonka używa.
Spotkałem się z tym raz. Co do skuteczności napędu Robsona w stosunku do 6x4 to jednak 6x4 daje większe możliwości. A licząc masę urządzenia i układu hydraulicznego to oszczędność na masie duża nie będzie. Jedynie na drodze troszkę mniejsze spalanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Czw 23:23, 26 Lut 2009    Temat postu:

Enriu napisał:
Co do skuteczności napędu Robsona w stosunku do 6x4 to jednak 6x4 daje większe możliwości


Nie można się nie zgodzić, nie da to takich efektów jak 6x4 na blokadach. Na tym filmiku, który widziałem to Sisu siadło w błotku, kierowca załączył Robsona i wyjechał (a był to w pełni załadowany fiński zestaw). Choć było wyraźnie widać, że os napędowa aż rwała tą ziemię i wyrzucała spod kół a ta wleczona to co najwyżej się kręciła dając trochę więcej przyczepnosci gdzie napęd 6x4 na blokadach będzie równo ciągnął na wszystkie koła.

Jak możesz Enriu to napisz cos więcej o eksploatacji tego napędu bo jestem tego ciekaw a domyslam się, że miałes z tym do czynienia w Polsce, gdzie czasem 6x4 wydaje się być za mało co dopiero takie kombinowane 6x2...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Pią 20:23, 27 Lut 2009    Temat postu:

Mam prośbe MariuszeK co do wspomnianego fimu przez Ciebie masz moze link do niego lub do innego ktory ukazuje dzialanie Robsona:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Nie 6:26, 01 Mar 2009    Temat postu:

perez87 napisał:
Mam prośbe MariuszeK co do wspomnianego fimu przez Ciebie masz moze link do niego lub do innego ktory ukazuje dzialanie Robsona:)


Oto 2 filmiki

W tym napęd ten widoczny jest tylko przez kilka sekund ale można dostrzec jak bardzo odkształca on oponę:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj napęd i jego działanie są dużo lepiej widoczne:

[link widoczny dla zalogowanych]

Można je pobrać za pomocą [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Nie 6:28, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 10:33, 01 Mar 2009    Temat postu:

MariuszeK osobiście tego napędu w firmie nie posiadamy i nie posiadaliśmy ale kilka lat temu było jedno autko na Kronopolu z takim rozwiązaniem i tak jak mówisz nie daje to pełnych możliwości napędu 6x4 ale jest jakąś alternatywą.
Wiem że można uzyskać oszczędności na paliwie ale przy dzisiejszych autach i jednostkach napędowych duża to oszczędność już nie będzie.
Wadą jest właśnie krótsza trwałość opon oraz czasami niszczenie bieżnika opony. Wszystko zależy od kierowcy operatora który zapewne musi używać tego z głową, zresztą tak samo jak blokad w napędzie.
Na pewno w Skandynawii przy dużych odległościach ma to sens tak jak żuraw na odczepianej konsoli, w naszych warunkach i dość krótkich trasach w stosunku Skandynawów raczej 6x4 jest sensowniejszym rozwiązaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Nie 13:11, 29 Mar 2009    Temat postu:

znajomy ma w volvo fh16 takie rozwiazanie, auto wywrotka z przyczepa. ale nie widzialem sie z nim dawno. jak go spotkam to sfoce to cudo i popytam jak sie sprawuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin