Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FH12 a FH16

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianSiema




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:38, 20 Cze 2013    Temat postu: FH12 a FH16

Witam panowie. Znów się pytam ale jak widać na naszym rynku coraz więcej do wyboru i coraz to niższe ceny bardziej przystępne. Poluję jednak na tą rozsądniejszą markę i powoli zaczynam już intensywniej myśleć i załatwiać coś by kupić jakiś zestaw.
Marki jak Volvo w FH12 i FH16 (chińczyki) są w podobnych cenach. Tylko które lepsze. Składam się przed FH12 ze względu na mniejsze zużycie paliwa. A z 10L mniej to bardzo dużo. 500KM także starczy jak na nasze masy z 28 kubików. Po częściach jakie znam ze starszych modeli to wiem że są słabsze patrząc na wielkość ich (półosie, hamulce, resory ipt. itd.) na ile tego nie wiem. Ceny są podobne z rozsądku wybrał bym 12 z serca 16 Wink
Nie znam trwałości 12 i cen eksploatacyjnych. Będę musiał jeszcze pojechać do sklepu i ogarnąć cennik części najbardziej się psujących.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 23:26, 20 Cze 2013    Temat postu:

16tka ma całkiem inny moment obrotowy i siłę na kołach. Jak masz górki to lepiej 16tkę, całkiem inaczej idzie niż 12tka, mówię tu o różnicy między 420 a 520KM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianSiema




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:33, 21 Cze 2013    Temat postu:

Mocniejsza wiem że jest i to o wiele 16tka. Choć u mnie 12tka także radę by dała najwyżej z większym potem na czole ale rekompensuje to spalaniem Wink
Lecz chodzi mi głównie o eksploatacje w tych maszynach jaka jest różnica w chińczykach pomiędzy taką 16tką 550, 610 a 12tką 500.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 15:43, 21 Cze 2013    Temat postu:

12 czy 16, nie mam porównania, myślisz nad czymś ze Szwecji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 10:49, 22 Cze 2013    Temat postu:

Silnik D12D lub C o mocy 500KM odradzam, bardziej awaryjne jak np 420. Nietypowe rozwiązanie turbosprężarki i dość wysilony silnik jak na tę konstrukcję.

FH16 nigdy nie miałem z nimi styczności ale powinny dawać radę, części nie są do nich problemem bo raczej się nie psują.
Skrzynie i reszta taka sama jak w FH12.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Wto 21:02, 25 Cze 2013    Temat postu:

Hm....w SCANII jest tak że najlepszy silnik jest ten 164 480KM bo jest nie wyslilony, podobno mało pali, i się nie psuje więc podejrzewam że w pojezdzie marki VOLVO bedzie podobnie. Brałbym FH16 tym bardziej że nie powinien za dużo palić ponieważ też masz 6 cylindrów a jazda na pewno o wiele przyjemniejsza zresztą to wszystko zależy głownie od kierowcy bo ja mam w manie 9,6 tys. pojemności 5 cylindrów i pali więcej niż scania co ma 8 cylindrów z tym że ja mam 6x6 a scania 6x4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Śro 20:06, 26 Cze 2013    Temat postu:

Unikaj bardzo wyeksploatowanych modeli.
Jak poduszka do dokładnie sprawdź tylne zawieszenie, nie lubi zamienników starczają na bardzo krótko (w skrajnych przypadkach łączniki stabilizatora gorszej jakości potrafią trzymać 2-3 tygodnie - czytaj MEGA super star)
Zawieszenie na resorze jest praktycznie bezobsługowe, albo mało obsługowe.
W FH16 występują tylko sprzęgła dwu tarczowe - koszt najtańszego zamiennika ok 4tyś, Sachs ok 6tyś, oryginał ok 11tyś netto.
Co do półosi nie wypowiem się bo nie używam, ja jeżdżę tylko na zwolnicy i w taką wspaniałą pogodę jak dzisiaj spokojnie sobie jeżdżę bez męczenia sprzęgła, auta i reszty podzespołów, jak sam bez dodania gazu z błota nie wyjdzie to gaz nic nie pomoże.

I zawsze polecam udać się do serwisu z numerem VIN powinni tobie bez problemu podać kiedy i przy jakim przebiegu był ostatni przegląd lub naprawa, czy autko miało kontrakt serwisowy (bardzo duży +) i czy wymieniane były jakieś główne podzespoły.

Ja jestem zwolennikiem umiarkowanej mocy. Max 500KM, więcej kusi do mocniejszego deptania pedału a wtedy tylko pustki w kieszeni zostają (mowa o fotoradarach - ja jeżdżę ekonomicznie Smile)

Zapodaj może co masz na oku, może coś będę znał jak od polskiego klienta.

A co do marki sam Volvo w czerwcu zdradziłem i będę od przyszłego tygodnia pomykał roburkiem. Powiem że bardzo, bardzo, bardzo komfortowa kabina jak mam porównać do Globtrotera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianSiema




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:06, 27 Cze 2013    Temat postu:

Aha dzięki. Właśnie sprawdzam rynek na bieżąco dużo tego nie ma więc samemu można sprawdzić na allegro co się dzieje. Wiadomo zwolnice chciałbym mieć ale jak nie będzie to przeżyję, resor także by był dużym plusem ale jak trafi się tańszy mniej wyeksploatowany na poduszkach to także przeżyję. Przy zakupie będę sprawdzał każdy podzespół ale co zrobić jak będą nieoryginalne części - w trakcie trzeba będzie wymieniać. Kontakt z Volvo mam to sprawdzę vin przez telefon.

Jeszcze nie sprawdzałem, będę musiał zajechać do sklepu ogarnąć cenę części i na co zwracać uwagę jak dowiem się ile to wszystko kosztuje. Właśnie widzę że chińczyki mają drogie części bo np. do starego FH16 jak kupowałem sprzęgło Sachs to naprawdę przy tym to są grosze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 16:17, 27 Cze 2013    Temat postu:

Moje FH16 jest na zwykłej pompie wtryskowej zero problemów. Trochę zaczął dymić teraz ale jest teraz u kuzyna i mają wtryski zobaczyć, może przez filtr powietrza mógł kopcić jak zapchany. Okaże się jak odbierzemy. Natomiast FH12 420 KM mam na pompowtryskach, niestety już musiałem wszystkie w serwisie wymieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 22:57, 27 Cze 2013    Temat postu:

lukash napisał:
Hm....w SCANII jest tak że najlepszy silnik jest ten 164 480KM bo jest nie wyslilony, podobno mało pali, i się nie psuje...

Potwierdzam, nawet niby R500 tez ten sam motor tylko turbina inna i nastawy, 20km roznicy ale to juz nie jest to u znajomego elektronika leci, komp sterujacy padl trzeci raz. wgl te nowe auta to jakos tak nie mam przekonania, co do volvo to znajomy kupil teraz fh16 660 i-shift i jest tak nim zachwycony ze az dziw bo jezdzil do tej pory scania, mowi ze miesci sie w 40-42l a w ciezkim terenie idzie jak szalone. i to jest na zwolnicach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 11:11, 29 Cze 2013    Temat postu:

I-shift daje sobie rade bez problemu. Jedynie jak już staniesz w naprawdę ciężkim piasku czy glinie to nie wyjdzie nie wyczujesz tak jak na sprzęgle.

FH16 od 2002 roku były już na pompowtryskach bo to była nowa konstrukcja - tzn zmiany były w osprzęcie, konstrukcyjnie blok pozostał ten sam.

A ceny wszystko co nowsze tanie nie jest. Postęp kosztuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamianSiema




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:09, 03 Lip 2013    Temat postu:

Kurcze ale teraz kupować klumkla to zawsze będzie klumkiel. Ja mam volvo z '95 ale wiem że jest dobre bo trochę się za nie dało a i eksploatuje się je z głową a ma przejechane niewiele ponad 600k km. Teraz jak na te volva ze starą budą to wątpię by można było znaleźć coś godnego uwagi.

A się jeszcze zapytam jaka jest masa tych pojazdów między 12 a 16? Bo te starsze idą na starych zasadach do 42t a te nowsze bodajże od 2004r są na 40t.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 20:19, 04 Lip 2013    Temat postu:

Wszystko po 2002 jest 40DMC nawet stary klunkier pierwszy raz rejestrowany w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Nie 6:19, 21 Lip 2013    Temat postu:

dokladnie to auta zarejestrowane do marca 2003r maja DMC 42t

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin