Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Loglift 145Z - zmiana obrotu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Żurawie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hortex




Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:31, 08 Paź 2014    Temat postu: Loglift 145Z - zmiana obrotu

Witam wszystkich.
Niedawno zakupiłem loglifta 145Z i po założeniu z tyłu auta zauważyłem że jego martwy punkt znajduje się lekko po lewej stronie paki. Wie ktoś może jak przełożyć, żeby był na środku z tyłu samochodu?
Byłbym bardzo wdzięczny za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Nie 18:31, 12 Paź 2014    Temat postu:

U nas martwy (tzn koniec obrotu) jest na tyle przyczepy ale to jest odwrócony caly dzwig. (stary model)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hortex




Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:11, 23 Paź 2014    Temat postu:

No właśnie u mnie na epsilonie 110z jest tez na końcu i jest przekładane bo było właśnie tak jak w tym, z tym ze robiła mi to firma i trochę zabulilem za ta usługę i teraz chciałbym sam to zrobić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 20:13, 24 Paź 2014    Temat postu:

Ja czegoś nie czaje. Z tego co wiem to większość żurawi ma obrót 415 stopni. I prawidłowo zamontowany to ma tak że zaczynasz lekko z lewej strony paki patrząc z żurawia na kabinę robisz pełen obrót przez przyczepę i kończysz lekko z prawej.
A co tobie daje to że będzie na odwrót ?

A żeby to zrobić to raczej bez rozbierania HDS łatwo tego nie zrobisz.
Ustaw w skrajnym położeniu zdemontuj słup i przełóż na zębatce tak jak tobie pasuje. Ale sensu nadal w tym nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Pią 20:15, 24 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzych8888




Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 15:56, 25 Paź 2014    Temat postu:

może nasz kolega jeździ samą solówką i tak mu by było wygodniej ! innej możliwości i sensu takiego przestawiania nie widzę....! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 19:47, 25 Paź 2014    Temat postu:

a nie wystarczy obrócić podstawę na samochodzie o 180st? W innym przypadku pewnie trzeba na słupie przestawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 22:02, 25 Paź 2014    Temat postu:

Dawid można tak zrobić nikt nie zabroni.
Tylko już wówczas nie będziesz składać stóp pod kątem i chwytak przy złożonej Z-tce będzie od strony kierowcy a powinien być od strony pasażera.

Swoją drogą bardzo dużo Z-tek jest odwrotnie założonych i ludzie o tym nie wiedzą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Sob 22:03, 25 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 22:08, 25 Paź 2014    Temat postu:

Blachy idzie przełożyć do składania pod kątem, łapy też można zamienić stronami.


Chwytak nie wystaje za obrys więc raczej nie przeszkadza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 20:10, 26 Paź 2014    Temat postu:

Jak obrócisz cały HDS to wówczas nie złożysz nóg pod kątem 45 stopni.
Co najwyżej jedną od przeciwnej strony gdzie idzie złożone ramię HDS.
Bo jak złożysz to wówczas ramię będzie przeszkadzać. I nie w każdym HDS idzie blachy przełożyć. Loglift nie ma chyba przykręcanych.


A co do wystającego chwytaka niektóre HDS mają chwytak wystający za obrys niektóre Jonseredy mają dłuższe ramię i składa się je jak Z-tkę ale kładzie 45 stopni względem ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hortex




Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:39, 28 Paź 2014    Temat postu:

Chodzi mi o to, żeby szybciej ładowaćSmile w lesie często mam z lewej i prawej strony stosy i jak mam z lewej to muszę sie obracać dookoła jak na solówke ładuje Smile epsilona mam przelozonego właśnie tak ze mam na środku przyczepy martwy punkt i jest mi o wiele wygodniej.

Rozumiem ze bez rozbierania słupa nie przejdzie. Trudno chyba zostawię to w takim stanie jak mam teraz. Dzięki Smile a co do przeglądania o 180st to wpadłem na samym początku na taka opcje ale chyba to bezsens jednak Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hortex dnia Wto 17:42, 28 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 20:35, 28 Paź 2014    Temat postu:

Ale jeździsz z przyczepą czy bez ?
Bo uważam że lepiej mieć obroty z których się nie korzysta nad kabiną jak nad przyczepą.
Poza tym jak często się obracasz z lewej na prawą chyba nie macie stosów po jeden chwytak bo takich rzeczy już chyba dawno nie robią. Teraz to najczęściej z jednego sztapla się ładuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 20:52, 28 Paź 2014    Temat postu:

Enriu zdziwiłbyś się, nieraz i 10 km po lesie się robi by się załadować i zbieranina po kilka stosów.


Ja w kesli mam martwy punkt w ostatnim rządku przy żurawiu z prawej strony a drugi martwy punkt jest z lewej auta po pełnym obrocie. Jakoś nie przeszkadza, jak stos z lewej auta to się okręca 180st i tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 23:09, 28 Paź 2014    Temat postu:

Dawid ale wy wozicie wymiar na zamówienie. Chociaż jakby się postarali to też byście mieli wszystko w jednym miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 2:08, 29 Paź 2014    Temat postu:

Jaki tam na zamówienie, S2B grubą biorę od tam 1m do 2,5m standard raczej. Może dojdzie S2A jeszcze, ale to dopiero po rozbudowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Śro 15:14, 29 Paź 2014    Temat postu:

S2B 1m to raczej na zamówienie

U nas 1,8m i 2,4 lub 2,5 to w dużych stosach zawsze jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Żurawie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin