Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dłużyca-zezwolenie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 19:53, 04 Sty 2013    Temat postu:

Filip pisze o ładunku ile może wystawać poza obrys pojazdu i dla dłużyc jest wyjątek iż może wystawać 5m poza ostatnią oś.
W sierpniu mierzyli mi zestaw i wystawało mi drewno ok 1m i inspektor powiedział że może być a ja się śmieje że 5m może i powiedział że tylko dla dłużyc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 20:12, 04 Sty 2013    Temat postu:

Ale nie przekraczając 18,75m pewnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:53, 04 Sty 2013    Temat postu:

Oczywiście 18,75 dla pojazdu, czytaj tylny zderzak wózka + wystające drewno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 22:55, 04 Sty 2013    Temat postu:

Ok dzięki Enriu za wyjaśnienie Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:59, 04 Sty 2013    Temat postu:

Ale filip potwierdź np w ITD bo ja dłużycy nie wożę tyle co przepisy czytam czasami, nie wiem czy po tych zezwoleniach czegoś nie pozmieniali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 23:12, 04 Sty 2013    Temat postu:

Ok będzie czas Maila się napisze ;-d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:21, 04 Sty 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu pisze że 20,75 m ma mieć max. A jeśli ładujesz wg tabelki to masz niby te 8 t na oś więc nie ma problemy a nacisków nikt nie sprawdza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BYCZEK




Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:45, 05 Sty 2013    Temat postu:

Enriu piszesz że jak przekroczysz naciski to płacisz mandat za przekroczenie + 5 tysięcy za brak zezwolenia. A jak przy przekroczeniu długości? Też doliczą 5 tysi za brak zezwolenia?

Jakie DMC mogę mieć na drodze powiatowej/gminnej jeżeli nie ma żadnych ograniczeń tonażowych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Sob 17:06, 05 Sty 2013    Temat postu:

40t ale nie możesz przekroczyć nacisku na oś a w tym przypadku nie więcej jak 8t na oś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BYCZEK




Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:25, 05 Sty 2013    Temat postu:

Filip slabo, na gminnej pewnie mniej będzie niż 40. Z tego co się orientuje to na wojewódzkich jest 36.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Sob 18:44, 05 Sty 2013    Temat postu:

Chłopaki przeczytajcie sobie końcowke tego artykułu a zrozumiecie że pozwolenia nas nie dotyczą:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Sob 19:03, 05 Sty 2013    Temat postu:

Teraz wszystko jasne. Na powiatowej to raczej jednak 40t, muszę poczytać przepisy jak będę miał czas, 40t dla dróg ''zółtych'' jest na pewno a gminne muszę sprawdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukash




Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kościan Wielkopolskie

PostWysłany: Sob 19:08, 05 Sty 2013    Temat postu:

A przepraszam bo teraz wlaśnie tak czytam że tam pisze o masie rzeczywistej wiec tabelki chyba nie będą brać pod uwage

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Sob 19:16, 05 Sty 2013    Temat postu:

Masa rzeczywista jest chyba ustalana według tabelki przy przewozie drewna, kurcze nie mogę w necie znaleźć jednoznacznej opini o dmc na drogach powiatowych.
Taki kawałek z kodeksu:
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:
1. pojazdu składowego zespołu pojazdów:
1. przyczepy dwuosiowe - 18 ton,
2. przyczepy trzyosiowe - 24 tony;
2. zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
1. dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,
2. trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;
3. pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
1. dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
2. trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,

3. trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony;
4. zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy - 36 ton;
5. pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
1. wynosi co najmniej 1, 3 m, ale nie więcej niż 1, 8 m - 36 ton,
2. jest większa niż 1, 8 m - 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c;
6. dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;
7. trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9, 5 tony;
8. czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9, 5 tony;
9. trzyosiowego autobusu przegubowego - 28 ton.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Sob 19:17, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:05, 06 Sty 2013    Temat postu:

czyli w mysl tego co tu jest napisane to zespoł pojazdow członowych majacy 6 osi składajacy sie z trzyosiowego samochodu i trzyosiowej przyczepy moze miec 50 ton

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin