Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy zwiazane z TRANSPORTEM DREWNA
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Pon 4:52, 26 Sty 2009    Temat postu: Problemy zwiazane z TRANSPORTEM DREWNA

ozptd. pl/news/130/57.html


W dniu 25 lipca 2007. z inicjatywy Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego, w Głogowie koło Torunia doszło do bardzo ważnego spotkania w sprawie problemów związanych z wywozem drewna z lasów.

W spotkaniu oprócz członków Związku na czele z Przewodniczącym Bolesławem Milewskim, udział wzięli:
- Andrzej Bogdanowicz – Dyrektor Departamentu Dróg i Transportu Drogowego Ministerstwa Transportu,
- Tomasz Połeć – Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego,
- liczna delegacja Przedstawicieli Lasów Państwowych na czele z Naczelnikiem Andrzejem Ballaunem z Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych,
- Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad,
- Instytutu Technologii Drewna,
- Stowarzyszenia Producentów Płyt Drewnopochodnych,
- Stowarzyszenia Papierników Polskich,
- Stowarzyszenia Tartaków Polskich.
- przedstawiciele odbiorców surowca drzewnego,


Zebranych powitał Przewodniczący OZPTD Bolesław Milewski, który w swoim wystąpieniu stwierdził, że kwestie transportu drewna, należą chyba do najgorzej uregulowanych, a w zasadzie, do nie uregulowanych w ogóle. Członkowie Związku wykonujący ten rodzaj transportu od dłuższego czasu sygnalizowali różnego rodzaju problemy, które winny być uregulowane i rozwiązane. Związek podejmował w tych sprawach pojedyncze inicjatywy, ale doszliśmy do wniosku, że tylko spotkanie wszystkich zainteresowanych stron może spowodować przełom i ostateczne rozwiązanie problemów.

W dyskusji, która rozpoczęła się po wystąpieniu Przewodniczącego poruszano następujące kwestie:
• ustalenia masy przewożonego ładunku w tonach,
• umożliwienie dojazdu pojazdów transportujących drewno z obszarów leśnych do dróg o dopuszczalnym nacisku 8 i 10 ton na os i analogicznie do odbiorców,
• wdrożenie w życie zapisów Ustawy o transporcie drogowym – w szczególności art. 93 pkt. 7, 8, 9 – dotyczących możliwości wszczęcia postępowania administracyjnego wobec:
- spedytora
- nadawcy
- załadowcy
- organizatora transportu



W swoich wypowiedziach członkowie Związku, nie szczędzili krytycznych uwag w stosunku do Lasów Państwowych , Inspekcji Transportu Drogowego oraz odbiorców surowca. Wskazywano także na przypadki nieuczciwej konkurencji wśród samych przewoźników, którzy godzą się na przeładowywanie zestawów psując w ten sposób rynek i świadomie narażając się na odpowiedzialność. Przewoźnicy podawali także pozytywne przykłady nadleśnictw, w których wywóz drewna jest realizowany prawidłowo, drewno jest właściwie przygotowane, składowane przy dobrze utrzymanych drogach dojazdowych i odbiór może następować w różnych godzinach.

Bardzo istotną sprawą w szukaniu rozwiązania określania ładunku w tonach, była wypowiedź Pana Andrzeja Noskowiaka z Instytutu Technologii Drewna, który zaprezentował badania nad obliczeniami masy drewna i czynnikami wpływającymi na różnice w wadze m3 tego samego gatunku. Zgodzono się, że Związek zleci Instytutowi opracowanie tabel przeliczeniowych, na podstawie których Lasy Państwowe mogłyby wprowadzić interesujące nas rozwiązanie.

Kolejna sprawą, która została poruszona przez dyr. Andrzeja Bogdanowicza i zastępcę Głównego Inspektora Transportu Drogowego Tomasza Połcia, to kwestia zmian legislacyjnych idących w kierunku zmiany Ustawy o drogach publicznych, tak by łatwiej można było wykonywać przewozy drewna. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie na znakach z ograniczeniami nacisków na oś na drogach wyjazdowych z lasów i dojazdowych do zakładów tabliczek z napisem „nie dotyczy transportu drewna”, ale ta droga wymaga prowadzenia rozmów z samorządami, lub zmian legislacyjnych.
Jednoznacznie zabrzmiała także wypowiedź min. Tomasza Połcia wskazująca, że Inspekcja będzie stosowała przepisy wynikające z nowelizacji Ustawy o transporcie drogowym umarzając postępowania wobec przewoźników, którzy nie mają możliwości ważenia przewożonej masy drzewnej, a wszczynania postępowań wobec załadowców i nadawców. Może to przybrać nieco groteskową formę, kiedy jedna instytucja państwowa będzie karała drugą, ale tak przepisy zostały sformułowane. Dlatego też Lasy Państwowe winny jak najszybciej problem rozwiązać.
Naczelnik Andrzej Ballaun z GDLP stwierdził, że na najbliższej naradzie dyrektorów regionalnych Lasów Państwowych problem zostanie przedstawiony.

Istotnym stwierdzeniem było, iż dzisiejsze spotkanie może być początkiem rozwiązywania problemu.

Podczas spotkania wyznaczono kierunki w których należy podejmować pilne działania. Ustalono, że Związek przygotuje propozycje w tym względzie, które będą konsultowane z zainteresowanymi stronami. W najbliższym czasie takie propozycje zostaną przygotowane i zostaną zaprezentowane.

W naszej ocenie było to spotkanie, które unaoczniło skalę problemu, sprowokowało ciekawą dyskusję i określiło wstępne kierunki działań.


Wszystko fajnie pieknie, ale chyba na tym sie skonczylo...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cezar012 dnia Pon 4:52, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 14:10, 01 Mar 2009    Temat postu:

I chyba na tym się skończy.
Rok temu głośno wśród leśniczych było o ograniczeniu ilości wydawanego drewna do jeśli pamiętam 27m3 ale do dzisiaj nic nie ma i nie wprowadzono.

Problem duży leży również po stronie odbiorców drewna którzy nie bardzo chcą podnosić stawki tak by ten transport odbywał się normalnie.
Znam przypadki zestawów które ważą tyle ile dozwolone jest w Skandynawii na 7 osiowych zestawach.
Myślę że my przewoźnicy nie robimy tego celowo ładując tyle ile ładujemy, tylko stawki na rynku nie pozwalają ładować mniej.
Do Kronopolu przyjeżdżają niemieckie zestawy które przywożą skromne 23m3 i musi im się to opłacać, tylko że to niemiecka firma a polaka można w tyłek kopnąć.

To państwo powinno wywrzeć nacisk na Lasy Państwowe by te wprowadziły ograniczenie w ilości wywożonego drewna i wtedy albo wszyscy padniemy jak muchy albo odbiorcy zostaną zmuszeni do urealnienia stawek by był ten przewóz rentowny.
Tylko wówczas rodzi się kolejna kwestia czy my Polacy urodzeni kombinatorzy nie będziemy wozić tyle ile wozimy tylko że na dwóch kwitach - jednym np 27m3 i drugim z resztą ?

Chyba jeszcze bardzo ale to bardzo długa droga by ten transport w końcu się ucywilizował.

Ile czasu potrzeba było by drewno było lepiej składane.
Kupiłem ostatnio zestaw który w Niemczech jeździł 3 lata bez żadnego odrapania a w Polskim lesie potrzebowałem dwóch tygodni by pozbyć się przedniego zderzaka, tylnej drabinki przy ramie, prawego wystającego kierunkowskazu i prawego lusterka. Polskie realia. Jak była bryndza tak będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Nie 19:42, 22 Lis 2009    Temat postu:

tak sobie czytalem, te posty i Enriu ma absolutna racje. tylko dochodzi teraz kwestia taka, ze kara nakladana na przewoznika za przekroczenie dmc oraz naciskow na osie krzywdzi jedynie przewoznika. prawo natomiast zaklada ze za przeladowanie pojazdu powyzej dmc i zle rozlozenie naciskow na osie odpowiada przewoznik, ale za to przeladowanie powyzej dmc jest w rownej mierze odpowiedzialny zaladowca ladunku ( za zle rozlozenie naciskow tylko przewoznik). czyli lasy panstwowe tez powinny ponosic konsekwencje przeladowania pojazdu, ale jak nam wszystkim wiadomo nic takiego sie nie dzieje. do tego uwidocznic nalezy jeszcze jedna kwestie. a mianowicie fakt iz ITD jest jednostka panstwowa tak samo jak LP wiec jednostka panstwowa nie moze nalozyc kary na jednostke panstwowa. Tak mi powiedziala moja Pani prawnik. Co wy koledzy o tym sadzicie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 23:26, 22 Lis 2009    Temat postu:

I tu cezar twoja pani prawnik ma rację ze względu na to iż obie jednostki ITD oraz Lasy Państwowe są tzw. budżetówkami nikt nie nałoży kary na LP.
Wiem że ITD karało już firmy które były odbiorcami drewna (tłumaczenie iż są właścicielem ładunku i wyrażają zgodę na transport takich ilości - bynajmniej tłumaczenie było coś w tym stylu) ale jeszcze się nigdy nie zdarzyło by to LP odpowiadały za przekroczone DMC. Nie jedna kopalnia węgla czy żwiru została ukarana tylko "święte zielone krowy z LP nie. Są próby nacisku by to zmienić ale raczej z tego nic nie wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:25, 15 Lut 2010    Temat postu:

tak kolego tylko zapomniales ze przy ładunku takim jak drewno nawet jak masz wage w zurawiu to ladunku nie da sie rownomiernie na osiach rozłozyc no chyba ze z pila bedziesz ganiał i klocki skracał tylko ktory odbiorca sie na to zgodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w800i




Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MAŁOPOLSKA

PostWysłany: Pon 22:34, 15 Lut 2010    Temat postu:

bo trzeba wprowadzic ograniczenia masy na zestwie do 30m3 iglastego i bedzie spokój...tak jak jest to zrobione w austri.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Wto 1:20, 16 Lut 2010    Temat postu:

Pokaze wam jak wyglada w praktyce wprowadzenie limitow w polsce. A konkretniu u mojego kolegi z Bialegostoku:

14.01.2010r. Próbne ważenie pojazdów z drzewem.
W dniu 13 stycznia 2010r. inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku wspólnie z funkcjonariuszami Straży Leśnej oraz przedstawicielami Stowarzyszeń Przewoźników dokonywali ważeń próbnych pojazdów przewożących drzewo okrągłe. Działania miały na celu określenie jaka ilość surowca może być przewożona pojazdami ciężkimi, aby nie były naruszane przepisy Ustawy Prawo o ruchu drogowym i Ustawy o drogach publicznych.

tu link do wiadomosci [link widoczny dla zalogowanych]

14.01.2010r. Informacja dotycząca przebiegu i wyników ważenia pojazdów przewożących drewno.
Ważenie pojazdów przeprowadzono w dniu 13 stycznia 2010 r. w Białymstoku, zważono 6 pojazdów przewożących drewno okrągłe, w tym: 1 pojazd przewożący drewno brzozowe, 1 – drewno świerkowe, 4 – drewno sosnowe.

Zważone pojazdy przewoziły następującą ilość drewna:

* 30m3 - 33,6 m3 drewna iglastego (świerk, sosna),
* 30m3 drewna liściastego (brzoza).

Biorąc pod uwagę porę roku, oraz warunki atmosferyczne w czasie ważenia pojazdów, temperatura ok. -8oC, należy przyjąć, że następująca ilość przewożonego drewna w zasadzie będzie spełniać wymogi określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym dotyczące dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów:

Lp. Rodzaj pojazdu Rodzaj drewna Ilość drewna w m3
liczba osi HDS
1. 5 nie iglaste 29
2. 6 tak iglaste (bez świerku) 22
3. 6 tak świerk 29
4. 6 tak liściaste 22


12.02.2010r. Ważenie pojazdów przewożących drzewo.
W dniu 11 stycznia (tu jest bład-powinno byc lutego) 2010r. na drodze krajowej nr 61 w miejscowości Grajewo/Toczyłowo inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku kontrolowali pojazdy przewożące drzewo okrągłe. Czynności kontrolne polegały m.in. na określeniu nacisków osi na drogę, sprawdzeniu dopuszczalnej masy całkowitej i wymiarów poruszających się pojazdów oraz przeanalizowaniu czasu pracy kierowców. W ich wyniku stwierdzono szereg naruszeń przepisów Ustawy o drogach publicznych oraz Ustawy o transporcie drogowym:

* przekroczenie dopuszczalnych nacisków: podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych oraz pojedynczej osi nienapędowej,
* przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu,
* przekroczenie wysokości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem,
* wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące, które nie zostało poddane wymaganej kontroli okresowej lub badaniu kontrolnemu,
* przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy wykonywaniu przewozu drogowego,
* nieprawidłowe działanie urządzenia rejestrującego- wykresówka zapisywana była za długo,
* wykonywanie transportu drogowego lub przewozu na potrzeby własne z naruszeniem obowiązku wyposażenia kierowcy w odpowiednie dokumenty,
* nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w ciągu tego samego 24-godzinnego okresu.

W stosunku do trzech przedsiębiorców wykonujących wymienione przewozy drogowe zostały wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami w łącznej wysokości 59 710zł.


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


PUENTUJAC: Inspekcja sama ustalila takie limity, po czym chlopaki zaczeli tyle wozic myslac ze bedzie spokoj. A tu trach, krokodyle zlamaly pakt o nieagresji... Wiec powodzenia z ustalaniem, ja pojade objazdem. Nie zebym byl przeladowany, tak na wszelki wypadek...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:56, 16 Lut 2010    Temat postu:

czyli wniosek jeden nałezy dazyc do likwidacji ITD wkoncu tam prawie sami prawnicy dostaja prace i potrafia tylko regulkami jechac a nie patrzec na to tak ze durne prawo prawem a rzeczywistosc i tak wyglada inaczej i oczy przymykac .Z drugiej strony zkad by brali na swoje pensje i premie jak nie z nas musza przeciez ma siebie zarobic

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Wto 17:59, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KROPA_STAR-LAS




Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Śro 21:29, 17 Lut 2010    Temat postu:

cezar012 napisał:
Pokaze wam jak wyglada w praktyce wprowadzenie limitow w polsce. A konkretniu u mojego kolegi z Bialegostoku:

14.01.2010r. Próbne ważenie pojazdów z drzewem.
W dniu 13 stycznia 2010r. inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku wspólnie z funkcjonariuszami Straży Leśnej oraz przedstawicielami Stowarzyszeń Przewoźników dokonywali ważeń próbnych pojazdów przewożących drzewo okrągłe. Działania miały na celu określenie jaka ilość surowca może być przewożona pojazdami ciężkimi, aby nie były naruszane przepisy Ustawy Prawo o ruchu drogowym i Ustawy o drogach publicznych.

tu link do wiadomosci [link widoczny dla zalogowanych]

14.01.2010r. Informacja dotycząca przebiegu i wyników ważenia pojazdów przewożących drewno.
Ważenie pojazdów przeprowadzono w dniu 13 stycznia 2010 r. w Białymstoku, zważono 6 pojazdów przewożących drewno okrągłe, w tym: 1 pojazd przewożący drewno brzozowe, 1 – drewno świerkowe, 4 – drewno sosnowe.

Zważone pojazdy przewoziły następującą ilość drewna:

* 30m3 - 33,6 m3 drewna iglastego (świerk, sosna),
* 30m3 drewna liściastego (brzoza).

Biorąc pod uwagę porę roku, oraz warunki atmosferyczne w czasie ważenia pojazdów, temperatura ok. -8oC, należy przyjąć, że następująca ilość przewożonego drewna w zasadzie będzie spełniać wymogi określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym dotyczące dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów:

Lp. Rodzaj pojazdu Rodzaj drewna Ilość drewna w m3
liczba osi HDS
1. 5 nie iglaste 29
2. 6 tak iglaste (bez świerku) 22
3. 6 tak świerk 29
4. 6 tak liściaste 22


12.02.2010r. Ważenie pojazdów przewożących drzewo.
W dniu 11 stycznia (tu jest bład-powinno byc lutego) 2010r. na drodze krajowej nr 61 w miejscowości Grajewo/Toczyłowo inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku kontrolowali pojazdy przewożące drzewo okrągłe. Czynności kontrolne polegały m.in. na określeniu nacisków osi na drogę, sprawdzeniu dopuszczalnej masy całkowitej i wymiarów poruszających się pojazdów oraz przeanalizowaniu czasu pracy kierowców. W ich wyniku stwierdzono szereg naruszeń przepisów Ustawy o drogach publicznych oraz Ustawy o transporcie drogowym:

* przekroczenie dopuszczalnych nacisków: podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych oraz pojedynczej osi nienapędowej,
* przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu,
* przekroczenie wysokości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem,
* wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące, które nie zostało poddane wymaganej kontroli okresowej lub badaniu kontrolnemu,
* przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy wykonywaniu przewozu drogowego,
* nieprawidłowe działanie urządzenia rejestrującego- wykresówka zapisywana była za długo,
* wykonywanie transportu drogowego lub przewozu na potrzeby własne z naruszeniem obowiązku wyposażenia kierowcy w odpowiednie dokumenty,
* nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w ciągu tego samego 24-godzinnego okresu.

W stosunku do trzech przedsiębiorców wykonujących wymienione przewozy drogowe zostały wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami w łącznej wysokości 59 710zł.


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


PUENTUJAC: Inspekcja sama ustalila takie limity, po czym chlopaki zaczeli tyle wozic myslac ze bedzie spokoj. A tu trach, krokodyle zlamaly pakt o nieagresji... Wiec powodzenia z ustalaniem, ja pojade objazdem. Nie zebym byl przeladowany, tak na wszelki wypadek...


Fabryka Pfleiderer w Grajewie nie podpisała porozumienia z ITD i dlatego nas ważą nawet jak mamy tyle co ustaliła inspekcja. To jest tylko wina fabryki, i dopóki nie podpiszą porozumienia to będzie tak dalej. I tak dobrze że przystali na 29m3 świerku i przymknęli oko bo to jest już tez za dużo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KROPA_STAR-LAS dnia Śro 21:32, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 0:13, 18 Lut 2010    Temat postu:

KROPA_STAR-LAS napisał:


Fabryka Pfleiderer w Grajewie nie podpisała porozumienia z ITD i dlatego nas ważą nawet jak mamy tyle co ustaliła inspekcja. To jest tylko wina fabryki, i dopóki nie podpiszą porozumienia to będzie tak dalej. I tak dobrze że przystali na 29m3 świerku i przymknęli oko bo to jest już tez za dużo.
Widac jak oko przymkneli. Jezeli jest to wina tylko i wylacznie fabryki to mozecie zwrocic sie do ITD zeby w drodze administracyjnej nalozyli kare rowniez na Grajewo. Poniewaz wpuszczajac takie auta na teren zakladu oraz ustalajac takie stawki zmuszaja przewoznikow do przyladowania aut. Wiec sa rowniez za to odpowiedzialni i powinni ponosic takie same konsekwencje jak przewoznicy. I to wszystko zgodnie z litera prawa. Jakby zaplacili ze 3-4 razy to by szybko zrozumieli ze lepiej podniesc stawki, zamiast płacic kary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszl




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:54, 18 Lut 2010    Temat postu:

Panowie ale jak to jest możliwe że zależy to tylko od porozumienia z odbiorcy z ITD. Aby takie coś było święte musi na to być ustawa i też to jest dziwne bo do Świecia to 31 metrów a tu to tylko tyle. A co mają powiedzieć drobni odbiorcy - każdy ma podpisać porozumienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:42, 18 Lut 2010    Temat postu:

racja dopuki nie wejdzie ustawa z tabelami co do kazdego drewna i nadawca czyli LP nie beda wydawac tyle ile bedzie im wolno i ani metra wiecej doputy bedziemy wozic ile wlezie bo nie zaladuje ja to zaladuje kto inny i ryzykujac pojedzie a ITD tak czy inaczej scigac bedzie bo gdzie znajda druga taka "kure znoszaca zlote jajka"

wszyscy chcemy zby stawki wzrosły ale w dobie kryzysu to raczej małoprawdopodobne Ja akurat woze na wlasne potrzeby i bioronc pod uwage ceny surowca ktore w tym roku przez ze tak powiem idiotyczna polityke LP wzrosły watpie by ktory odbiora kwapil sie do tego by stawki podnosic o malym to szkoda mowic bo czesto działa na granicy opłacalnosci


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 21:13, 18 Lut 2010    Temat postu:

z ekonomicznego punktu widzenia rzad nie wprowadzi takich tabel. po co?? zeby nie mozna bylo nikogo karac za przeladowane pojazdy?? bo jesli bylyby limity na wywoz drewna z lasu to sila rzeczy nie wozilibysmy wiecej. no ale wtedy nie byloby takich wplywow do budrzetu z tytulu kar za przekroczenie naciskow osi i mas pojazdow. to samo z winietami, mieli je zniesc calkiem a tu nagle podniesli jeszcze ceny. i to przeskakujac o norme do przodu. wiec ci co mamy E3 to mozemy nia sobie tylek podetrzec. nawet w niemczech maut jest rozgraniczony E0-E2, pozniej E3, i nastepnie E4 i wyzej. A u nas w miare nowe Scanie i Volva wrzucili do tego samego wora co Liazy i Jelcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:26, 18 Lut 2010    Temat postu:

wkoncu LP instytucja panstwowa ukarac sie nie da kopalnie prywatne wiec chłopaki woza 38 DMC bo ich za brame nie wypuszcza i tam sie dalo sie zrobic porzadek

a gdyby rzad ekonomicznie podchodzil do sprawy to nie bylo by wag i 40 dmc tlumacza ze drogi sie niszcza tylko u nas juz nie ma czego niszczyc a te co sie remontuje to robi to na sztuke byle bylo bo wkoncu ktos waliske wezmie i odbierze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek500 dnia Czw 21:49, 18 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Czw 21:58, 18 Lut 2010    Temat postu:

wg [link widoczny dla zalogowanych]

Kwestia transportu drewna powinna byc juz uregulowana...

Nawet ustalono tabele mas drewna dla poszczegolnych gatunkow.

Ale jest cos jeszcze ciekawszego co znalazlem w necie.

System "Compilant Desk"

W Europejskej Kontroli Drogowej (Euro Contrôle Route) której członkiem jest Inspekcja Transportu Drogowego, utworzono system „Compilant Desk” służący określeniu skali problemu występowania praktyk nakładania przez służby kontrolne kar niewspółmiernie wysokich do popełnionego naruszenia.

Do chwili obecnej w systemie zarejestrowano znikoma liczbę skarg przewoźników polskich (4 przypadki). Dane te nie korelują z informacjami i zapytaniami kierowanymi systematycznie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie nałożonych na przewoźników kar czy to podczas organizowanych spotkań czy też poprzez interwencje telefoniczne.

Uczestnictwo w tego typu projektach pozwala na uzyskanie informacji mających fundamentalne znaczenie dla przyszłego ujednolicenia tak zasad działania formacji kontrolnych, jak i systemu sankcji na terenie Europy. Dlatego też, jezeli Państwo macie uwagi co do wysokości nakładanych kar na terenie Europy, warto te informacje przekazać do Europejskiej Kontroli Drogowej za pośrednictwem formularza systemu „Compilant Desk”.
Formularz jest sporządzany wyłącznie dla celów statystycznych.

Celem formularza nie jest wyrażenie niezadowolenia czy też wręcz złożenia skargi na podjęte czynności kontrolne, jednak przekazane informacje pomogą organizacji Europejska Kontrola Drogowa (Euro Contrôle Route) w lepszym zrozumieniu zasad egzekwowanie prawa w poszczególnych państwach, a także pozwolą na wychwycenie kwestii spornych, których interpretacja napotyka na trudności. Zagadnienia te zostaną przesłane do poszczególnych państw członkowskich celem podjęcia działań ku ich ujednoliceniu.

Prosimy przewoźników, by prócz odwołania się od decyzji do właściwych organów państwa, wypełnili rówież formularz systemu „Compilant Desk”

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak sobie pomyslalem, ze mozeby cos dalo jesli my przewoznicy drewna zaczniemy masowo bombardowac ten ich system skargami dotyczacymi wazenia, to moze ktos wreszcie z ECR przyczepi sie do krokodyli a nie oni tylko do nas sie czepiaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Aktualności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin