Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FORWARDER

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Maszyny do prac leśnych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomex80




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZSZ/WGM

PostWysłany: Nie 17:11, 11 Sty 2009    Temat postu: FORWARDER

Forwardery są to ciągniki przegubowe o ramie dwuczęściowej. Na przedniej ramie znajduje się silnik, kabina kierowcy i żuraw hydrauliczny z kleszczowym chwytakiem. Na tylnej ramie znajduje się kłonicowe nadwozie, na które ładuje się drewno. Forwardery produkowane są w wersjach cztero – sześcio lub ośmiokołowej.

Zdecydowana większość oferowanych obecnie na rynku forwarderów ma następujące cechy wspólne:

-kierowanie za pomocą przegubu ramy nośnej,

-napęd na wszystkie koła,

-możliwość blokady dyferencjału wszystkich kół,

-możliwość blokady przegubu podwozia podczas pracy żurawia hydraulicznego.

Są maszynami przeznaczonymi do zrywki nasiębiernej drewna pozyskiwanego metodą sortymentową o długości kłód do 6 metrów.

Forwarder z łatwością pokonuje nierówności , niewielkie cieki wodne i inne przeszkody. Może również pracować na stokach o nachyleniu do około 30%, oczywiście w tym przypadku maszyna może poruszać się
wyłącznie prostopadle do warstwic. Jazda po warstwicach jest dopuszczalna wyłącznie na stokach o nachyleniu około 10%.

Większe nachylenia grożą zsunięciem lub nawet przewróceniem maszyny. Forwarder nie powinien poruszać się po utwardzonych drogach, jego układy sterowania i przeniesienia napędu nie są do tego celu przystosowane.
Oprócz zwiększonego zużycia opon w całym układzie napędowym występują dodatkowe przeciążenia , szczególnie przy włączeniu napędu obydwu mostów. Należy również dodać , że jazda z maksymalną prędkością przez dłuższy czas powoduje przegrzanie oleju w przekładni hydrokinetycznej. Ze względu na kolejne miejsca pracy forwarder
powinien być dowożony na specjalnych przyczepach niskopodwoziowych.

Nasiębierna zrywka drewna forwarderem powoduje mniejsze szkody niż półpodwieszona zrywka skiderem – nie tylko bezpośrednio w drzewostanie lecz także w glebie.

źródło: ZSLiA Tuchola



Przykładowe
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomex80 dnia Nie 17:16, 11 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Maszyny do prac leśnych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin