Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak zacząć ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marasek89




Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:48, 29 Kwi 2015    Temat postu: Jak zacząć ?

Witam

Jestem jednoosobowym przewoźnikiem w transporcie międzynarodowym. Posiadam ciągnik siodłowy MAN TGA 18.440 (2008 rok) i naczepę Schmitz (2011 rok). Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zrezygnowaniem z międzynarodówki. Chciałbym spróbować swoich sił w transporcie drewna. Pochodzę z górnej wielkopolski gdzie niedaleko wożą firmy do Szczecinka, Świecia itp.

Chciałbym się od was dowiedzieć, jakie kroki musiałbym podjąć odnośnie taboru i innych kwestii z tym związanych. Szczerze w tym sektorze jestem zielony. Poza posiadanym taborem dysponuje gotówką w chwili obecnej rzędu 150 tysięcy. Nie posiadam uprawnień na HDS, ale dowiadywałem się, że z tym nie byłoby problemu, żeby go zrobić . Tylko jak wspomniałem jestem zielony w tym sektorze, więc nie wiem czy lepiej mieć ciągnik z kłonicą (z platformą czy bez ?) czy zestaw z hds ale pewnie to drugie no i rzecz najważniejsza czy się opłaca ? Jakbyście mogli podzielić się swoją wiedzą to bym prosił o jak najwięcej informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 19:16, 29 Kwi 2015    Temat postu:

http://www.transportdrewna.fora.pl/off-topic,4/plan-b-czas-zaczac,933.html tu jest trochę napisane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marasek89




Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:00, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Tak czytałem już dogłębnie ten temat. Fakt jest taki, że będę musiał znaleźć po znajomych gościa który by mnie poprowadził i powiedział co nie co. A dokładnie co z czym się je.

Nie mam leasingu więc mam pole manewru. Chciałbym wiedzieć co w moim przypadku byście poczynili ? Sprzedać cały zestaw czy tylko naczepę ? jaki hds jeżeli z hds? Chciałbym też wiedzieć czy posiadając tylko ciągnik siodłowy i naczepę kłonicową też można w tym zawodzie istnieć ? Bo o robotę gdzie itp to już moja broszka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 20:18, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Zawsze lepiej mieć w parze naczepę i auto z hdsem. Żebyś mógł się załadować bez proszenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1863
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 11:09, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Ciągnik masz zapewne 4x2 to musisz mieć do tego dodatkowo auto np 6x4 z HDS.

Zawsze wygodniej kupić cały zestaw typowo do lasu.

Co do twoich okolic przejedz się do odbiorców i popytaj o pracę.
W Szczecinku czy Świeciu kokosów się nie spodziewaj. Podejrzewam że dostaniesz może tyle co na międzynarodówce a spalanie +30% awaryjność +50% a kilometrów -30%.

Jak masz już transport to zapewne będzie tobie łatwiej zacząć.

Odbiorcy przede wszystkim. Bez nich i pewnej pracy ja bym nie zaczynał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk3




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:16, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Na początek syknie ci auto z nie dużym dźwigiem typu epsilon 110z ,możesz także na początek sam jeździć autem z hds do lasu lądować drzewo brać kwit an ciągnik siodłowy i na placu se przerzucić i lecieć sam a już potem zatrudnić kierowce i na 2 auta Smile Masz w zanadrzu jeszcze steico Czarnków ,homanit Karlino Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 0:40, 01 Maj 2015    Temat postu:

Patryk tak to tylko koszty się zwiększają. Trochę nie logiczne i bez sensu. Szkoda też czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk3




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:55, 01 Maj 2015    Temat postu:

Chyba do wożenia na dłuższy dystans jest logiczne wiadomo ciągnik mniej spali i więcej drzewa weźmie niż auto 6x4 Smile A poza-tym nie raz szkoda ciągnąc się do lasu ciągnikiem na jakiś zrąb i się potem ciągać w błocie a tak polecisz jednym i bez problemu wywieziesz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marasek89




Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:16, 01 Maj 2015    Temat postu:

Tak ciągnik posiadam 4x2. Też tak mi się wydaję, że najlepiej sprzedać obecną naczepę i kupić kłonicową i oczywiście do tego kupić tak jak "Enriu" napisał np 6x4 z hds.

Co do roboty to faktycznie w moim regionie jest trochę tego ale tak jak "patryk3" mógłbym spróbować w Steico popytać tym bardziej że międzynarodówkę u nich robię. Też doszły mnie słuchy, że w Szczecinku szału nie ma, kwidzyn i świecie jakoś na poziomie, steico na czas jak zawsze a Rąbczyn już nie jedną firmą prawie położył.

Podpowiedzcie mi jeszcze czy kłonice nową czy używkę bo z tego co patrzałem w internecie to widziałem oferty na nowe mega, zasław, schwarzmuller ?

Jeżeli hds to używkę bo nie będzie mnie stać, ale jak macie ciekawe obiekcje jakie, jakie ceny to bym prosił o wasze wypowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 12:39, 01 Maj 2015    Temat postu:

patryk3 napisał:
Chyba do wożenia na dłuższy dystans jest logiczne wiadomo ciągnik mniej spali i więcej drzewa weźmie niż auto 6x4 Smile A poza-tym nie raz szkoda ciągnąc się do lasu ciągnikiem na jakiś zrąb i się potem ciągać w błocie a tak polecisz jednym i bez problemu wywieziesz Smile


Ale z lasu więcej nie wywieziesz niż ładowność auta z hds. Pozatym przy kontroli co powiesz jak masz inne nr rej na kwicie?

Gdzieś to musisz przewieźć, przeładować na konia. Nie ma wciąż drewna z jednego miejsca.

Lepiej mieć hdsa i konia, bo zawsze wywieziesz na jedno auto i przeładujesz na drugie i potem na hdsa załadujesz i jedzie się w dwójkę.

Do mnie po zrzyny też wolą przyjechać w parze. Auto z hds i naczepa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk3




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:18, 01 Maj 2015    Temat postu:

Właśnie o taką wywózkę mi chodziło Dawidzie, nie chodziło mi ze wywozisz drewna 50 km od lasu tylko np 10 i je przeładowujesz Smile
Marasek89 musisz jeszcze popatrzeć w swoich okolicach są firmy może co kłody biorą jakieś tartaki ,mógł byś u nich popytać jak nie raz możesz na naczepę dłużyce włożyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1863
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 19:14, 03 Maj 2015    Temat postu:

W Steico chyba musisz mieć HDS do rozładunku. Nie wiem jak Karlino.
W małych tartakach to też potrzebujesz HDS by się rozładować.

Co do naczepy to pełna dowolność. Możesz równie dobrze ze swojej ściągnąć stelaż i zamontować kłonice. Robota się urwie to stelaż z powrotem założysz i możesz plandeką latać.

Auto z HDS to raczej głupio wydać 150-200 tyś by tylko naczepę ładowało.

Zacznij od odbiorców i pod nich szukaj sprzęt.

I w ogóle to dziwne bo sporo znajomych co drewno wozi wzbogaca tabor o plandeki bo mają już dość, sam to rozważam, a ty w drugą stronę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Nie 19:16, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 21:19, 03 Maj 2015    Temat postu:

U mnie wuja mając 5 plandek na miedzynarodowce jakiś czas temu zszedł do 2 czy 3. Bo kiepsko było. Terminy płatności po 60-90 dni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:35, 06 Maj 2015    Temat postu:

60-90 dni to długo???????????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 19:43, 06 Maj 2015    Temat postu:

A nie? Robisz transport a kierowcy z czego masz zapłacić, paliwo, leasing trzeba na bieżąco płacić wszystko. Bo nikt takich terminów nie daje jak coś kupujesz. Wiadomo ze jak sie jeździ ileś lat to te 60 dni czy 90 jak kasa spływa regularnie to nie robi różnicy.

Sprzedaje troche swoich wyrobów to 60 dni to jest bardzo długo gdy za drewno musisz robić przedplaty. Raczej nie daje takich terminów. A jak ktoś zalega to niestety ale towaru nie dostaje chyba że ureguluje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin