Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Plan B czas zacząć
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marynarz




Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce,morze,Bieszczady

PostWysłany: Nie 23:15, 09 Cze 2013    Temat postu: Plan B czas zacząć

Witam wszystkich.

W temacie przewozu drewna jestem póki co zielony,ale mam nadzieję,że sie to zmieni.od 1995 pracuje w transporcie...morskim.Jako młody chłopak zakładałem,że pływam góra do 40-ki. Czas mija nieubłaganie i 39,5 już minęło a ja wciąż na morzu i widoku na zmiany specjalnie brak. Niby jakieś kroki w celu stałego zakotwiczenia z dala od morza zostały poczynione(budowa domu w Bieszczadach rozpoczęta),ale pomysłów co dalej(oczywiście po za kontynuowaniem pracy na morzu) zbyt wiele nie mam. Dlaczego Bieszczady? Jest tam coś co mnie przyciąga od lat,fascynuje i sprawia,że świat wydaje się inny.Takie moje magiczne miejsce.Trafiłem tam pierwszy raz w 1985 roku jako 12 latek i tak mi już zostało. Kiedyś chciałem być maszynistą Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej przewożącej drewno.Nie wyszło, zostałem marynarzem.Kolejka już od dawna drewna nie przewozi, ale ja swoich młodzieńczych marzeń,planów i pasji nie porzuciłem.
Tak jak wspomniałem dom powoli powstaje i mam nadzieję,że w przyszłym roku będzie można w nim zamieszkać.Oczywiście wyprowadzka z Kielc(jestem Scyzor) i dalsza praca na morzu jest niemożliwa(nie mogę wywieźć żony i chłopaków w Bieszczady i pojechać sobie na statek-to oczywiste).Ale gdyby udało się ruszyć z jakimś drobnym biznesem(czytaj transport drewna) to mogło by to wypalić.Jak wam wiadomo lasów w Bieszczadach dostatek Smile , jakaś kasa na zakup ciągnika też by się znalazła,tylko kompletnie brak mi rozeznania w temacie przewozu drewna ...co i dlaczego,po co ,w jakiej kolejności,jaki sprzęt,od czego zacząć z kim gadać i komu... itp... jeżeli nie boicie się konkurencji w branży i możecie mnie trochę oświecić będę wdzięczny.Widzę,że jest na forum kilku chłopaków ze świętokrzyskiego,więc chętnie bym się spotkał i pogadał.Na razie jestem w pracy i spodziewam się powrotu do domu pod koniec lipca.Gdyby ktoś chciał pomóc to zapraszam do dyskusji na forum lub na priva.Często nie mam zasięgu,ale w miarę możliwości będę się starał odwiedzać stronę(statek jest teraz w Europie więc zawsze to łatwiejszy i tańszy dostęp do neta).
Pzdr

Ps.od czasu do czasu wypijcie kałamarze za tych co na morz[ja zawsze pije za tych co w lesie Smile ]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pon 20:10, 10 Cze 2013    Temat postu:

Mógł byś podać jaką kasą dysponujesz? Oczywiście wiesz jakie dokumenty są ci potrzebne by stać się przewoźnikiem? Jeśli chodzi o auto zastanów się czy stosówka czy może wózek, mądrym rozwiązaniem na początek była by naczepa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 22:09, 10 Cze 2013    Temat postu:

Filip może przede wszystkim zacząłby od rozpoznania rynku, czyli dla kogo co i za ile.

Bieszczady to nie mój teren więc w tym nie pomogę ale innymi radami chętnie służę.

Jak już będziesz wiedział czy masz szanse na znalezienie zleceń to daj znać.
Może funkcja pośrednika czyli połączyć transport z handlem drewnem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pon 22:22, 10 Cze 2013    Temat postu:

Enriu dobrze pisze, najważniejsze to ogarnąć czy jest jeszcze miejsce dla ciebie w tym interesie, ale pewnie jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niziol13




Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KTA

PostWysłany: Pon 22:24, 10 Cze 2013    Temat postu:

Ja osobiście jestem z małopolski, a drewno w 90 % wozimy z podkarpacia, w bieszczadach z tego co słyszałem to dużo aut i duża konkurencja a z kupowaniem i handlem drewna też nie jest zadobrze bo albo drewno drogie i nie załadne lub ładne i po takie cenie że lepiej sie za to nie brać.. z tego co też słyszałem coraz więcej jest w bieszczadach aut do drewna i a jeśli nie masz jakis układów z leśnikami to szkoda nawet niekiedy.. Strzów napeno jest obstawiony, lesko drewno drogie, z tego co widze to ustrzyki i spółka też badziewo.. ja mówie tu o buku bo w reszcie drewna sie nie orientuje. zdaje mi sie, że będzie kiszka z wciśnięciem sie gdziekolwiek..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niziol13 dnia Pon 22:27, 10 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Wto 0:09, 11 Cze 2013    Temat postu:

Inna część Polski i od razu inaczej rynek wygląda. U nas jest sporo pośredników ale sprzedają drewno do wroga. Tak samo z transportem w tej chwili tyle że nie ma gdzie palca wcisnąć a opóźnienia w realizacjach że w sierpniu będę półrocza kończył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:17, 11 Cze 2013    Temat postu:

Ja bez żadnego doświadczenia i znajomości bym się w to nie pchał, tym bardziej ze jak mówią koledzy są oblegane tereny, a do tego myślę że stosunkowo ciężkie do jazdy. Jeśli chciałbyś wozić drewno to może zostań kierowcą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marynarz




Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce,morze,Bieszczady

PostWysłany: Wto 15:36, 11 Cze 2013    Temat postu:

Zaczne od początku
filip2 napisał:
Mógł byś podać jaką kasą dysponujesz? Oczywiście wiesz jakie dokumenty są ci potrzebne by stać się przewoźnikiem? Jeśli chodzi o auto zastanów się czy stosówka czy może wózek, mądrym rozwiązaniem na początek była by naczepa.


Szczerze mówiąc nie wiem jakie dokumenty są wymagane.Dopiero zamierzam sie orientować(stąd wizyta tutaj),mam nadzieję,że sie nie załamę,chociaż znając pomocną dłoń naszego państwa w zakładaniu i prowadzeniu własnej firmy to jest pewnie tego masa. Ewentualną działalność zamierzał bym zacząć najwcześniej za rok,(wtedy planuje zakończenie budowy),półtora.Z racji,że nie jest to temat prosty w stylu wsiadł na rower i pojechał a i ja nie mam w zwyczaju robić rzeczy na hurra zamierzam najpierw pozbierać informacje,porady i jakieś podpowiedzi od Was,z urzedów od leśników(akurat mam z nimi dobry kontakt-choć wcześniej nigdy nie poruszałem z nimi tego tematu,ale to na pewno jeden z powodów dla których myslę o transporcie drewna).
Myslę,że samochód z linku poniżej to górna granica moich mozliwości
(nie mogę wrzucić linka-za mało postów) Sad
strona usie.otomoto.pl -oferta dnia



Czy taki jest potrzebny,tez nie wiem.Pewnie duże znaczenie ma skąd i dokąd to drzewo ma być transportowane. Tu liczę na Waszą pomoc

niziol13 napisał:
z kupowaniem i handlem drewna też nie jest zadobrze bo albo drewno drogie i nie załadne lub ładne i po takie cenie że lepiej sie za to nie brać.. z tego co też słyszałem coraz więcej jest w bieszczadach aut do drewna i a jeśli nie masz jakis układów z leśnikami to szkoda nawet niekiedy.. Strzów napeno jest obstawiony, lesko drewno drogie, z tego co widze to ustrzyki i spółka też badziewo.. ja mówie tu o buku bo w reszcie drewna sie nie orientuje. zdaje mi sie, że będzie kiszka z wciśnięciem sie gdziekolwiek..


Jak wspomniałem mam pewne kontakty i liczę,że cos by z tego mogło być teren jaki mnie interesuje to właśnie Lesko,Ustrzyki. Rozumiem,że każde drzewo ma inną cene za fracht?Co warto brać,a czego unikać? Czy na początek lepiej ograniczyć się wyłącznie do przewozu czy tak jak wspomniał enriu może zacząć od pośrednictwa a może od razu spróbować łaczyć obie funkcje?

Beherit napisał:
Jeśli chciałbyś wozić drewno to może zostań kierowcą.

O tym myślę,ale chciałbym to robić swoim samochodem a nie u kogoś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk3




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:20, 11 Cze 2013    Temat postu:

A co dokąłdnie chciał byś wozić? opał dla ludzi czy możę coś większego do większych firm? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marynarz




Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce,morze,Bieszczady

PostWysłany: Wto 22:26, 11 Cze 2013    Temat postu:

Mogę wozić nawet zapałki luzem jak masz kontakt Wink
Tylko najpierw musisz mi pokazać jak je załadować HDS-em żeby się nie rozsypały Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Czw 22:27, 13 Cze 2013    Temat postu:

Mysle ze na poczatek u kogos sie zatrudnic i pojezdzic np rok u kogos zeby sie nauczyc bo jak przyjdzie zima i brak doswiadczenia to zle polaczenie w gorach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marynarz




Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce,morze,Bieszczady

PostWysłany: Pią 0:21, 14 Cze 2013    Temat postu:

Zdaje sobie sprawę,że początek nie będzie łatwy i żeby ogarnąć wszystko i zdobyć doświadczenie potrzeba czasu.Ale też wiem,że bez doświadczenia nikt mnie nie wsadzi za kółko i za graba swojego samochodu.Chyba,że masz na myśli pracę u kogoś na swoim samochodzie. Zejdę ze statku,wróce do domu i zacznę sie orientować na miejscu czy jest szansa,żeby to wypaliło.Zakup sprzętu to najmniejszy(mam nadzieję) problem,ale to jest akurat ostatni klocek tej układanki i od niego zaczynać nie zamierzam.Jak uda się coś znaleźć to i znajdzie sie ktos kto pomoże w wyborze i zakupie. Bo na razie to nawet nie wiem co mogło by być potrzebne,czy dłużyca, czy stosówka,(jeszcze tydzień temu były to zupełnie obce pojęcia dla mnie Shocked )
Możecie trzymać za mnie kciuki i powoli trząść portkami,bo jak wjadę to będzie spustoszenie jak po tsunami Wink Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marynarz dnia Pią 0:22, 14 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Pią 6:44, 14 Cze 2013    Temat postu:

Osobiście celował bym w auto z naczepą z osiami skrętnymi, może być rozsuwana, na początek jest to najlepsze wyjście bo można wozić sporo różnego asortymentu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:41, 14 Cze 2013    Temat postu:

Kolego na początek to radziłbym Ci obliczyś opłacalność transportu w bieszczadach. Weź pod uwagę wszystkie koszty spalanie licz po bieszczadach 60/100 i wszystkie pozostałe koszty dozory i inne duperele. Jak to obliczysz to pogadaj z tartakami ile oferują za transport bo dobre czasy na transporcie drewna mamy za sobą i choć tartaki często szukają firm transportowych to chcą wożenia za [DARMO!!!!!!!] i żeby się nie okazało tak że przebijesz się przez biurokracyjną rejestrację wyłożysz ćwierć mln pln i nie będzie komu wozić bo się nie będzie opłacało a dokładać na kursach to żaden interes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marynarz




Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce,morze,Bieszczady

PostWysłany: Śro 15:40, 19 Cze 2013    Temat postu:

Jasne,że sobie wszystko przeliczę zanim rozpocznę.Charytatywnie to mogę ołtarz na Boże Ciało zrobić albo spalić ze dwie opony pod Sejmem.Na razie jestem dobrej mysli.
A jeszcze jedno pytanie.Jaki jest wasz średni dystans który pokonujecie z drewnem lub na pusto z A do B? Rozumiem,że generalnie staracie sie operować na swoim terenie,ale ile ten ''swój'' teren obejmuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marynarz dnia Śro 15:42, 19 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin