Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4x4 czy 4x2 ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:33, 01 Gru 2011    Temat postu: 4x4 czy 4x2 ?

Witam kolegów

Od kilku dni nurtuje mnie pytanie. Czy do naczepy z drewnem, bez żurawia wystarczy ciągnik 4x2 czy może dla pewności 4x4. Chodzi mi przede wszystkim o trase, z tym że drewno swoje waży i może być niebezpiecznie zimą. Dodatkowo raz na jakiś czas taki zestaw musiałby wjechać do lasu.

Dla pewności i prezencji wybrałbym 4x4 gdyby nie ceny paliwa:DVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz_G




Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaski Wlkp.

PostWysłany: Czw 10:16, 01 Gru 2011    Temat postu:

Wiadomo, że napęd na cztery koła byłby praktyczniejszy i bezpieczniejszy zimą ale jak wspomniałeś ekonomia daje w kość ... Dlatego alternatywnym rozwiązaniem byłby MAN z napędem HydroDrive Very Happy
Mała prezentacja: http://www.youtube.com/watch?v=JzFwFko3KtU&feature=related


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:36, 01 Gru 2011    Temat postu:

Tak, znam to rozwiązanie nawet sprytne, jednak nie widziałem jeszcze takich samochodów z 2 ręki, a jak rozmawiałem z handlarzem mówił że niemcy jakos za tym wynalazkiem nie przepadają. Na koniec po tym co mam z kochanym MAN TGA 480 jakoś prędko do tej marki nie wróce...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 13:17, 01 Gru 2011    Temat postu:

HydroDrive jest popularnym rozwiązaniem w Niemczech.
Tylko że napęd kosztowny w zakupie.

Co do konwencjonalnych napędów 4x2 czy 4x4 to za dodatkowy napęd policz + 5 do 10 litrów i waga + ok 1000kg.

Do drewna znam tylko jedno autko z 4x4 a tak reszta standardowe 4x2


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz_G




Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaski Wlkp.

PostWysłany: Czw 21:39, 01 Gru 2011    Temat postu:

Beherit napisał:
Tak, znam to rozwiązanie nawet sprytne, jednak nie widziałem jeszcze takich samochodów z 2 ręki, a jak rozmawiałem z handlarzem mówił że niemcy jakos za tym wynalazkiem nie przepadają. Na koniec po tym co mam z kochanym MAN TGA 480 jakoś prędko do tej marki nie wróce...


A co się dzieje ? zawodne autko ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 21:54, 01 Gru 2011    Temat postu:

System chyba zbyt nowy by dostać na rynku wtórnym.

W Niemczech popularny jest system HydroDrive w napędzie 6x2/4 czyli przedni napęd hydrauliczny i pierwsza oś z tyłu. Ostatnia podnoszona.
Do tego lekkie przyczepy 2 osiowe i małe HDS. Wagi zestawów ok 16.000kg

A tu masz ofertę na autko o którym mówiłeś. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Enriu dnia Czw 21:59, 01 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beherit




Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:46, 01 Gru 2011    Temat postu:

Porównywalnie do starszych MANów czy nie daj boże Mercedesa SK jakiego miałem okazje posiadać przez 10 lat to wypada fatalnie, zakupiony z przebiegiem ok 400k a na naprawy wydana już niemała sumka, ostatnio jak byłem u mechaników akurat wjeżdżał na warsztat inny TGA z tym silnikiem do potężnej naprawy z majster stwierdził "spokojnie wasz też niedługo przyjedzie" Aktualnie testuje Volvo FH 460 i 610, za wcześnie by o czymś mówić, tyle że dźwięk silnika przyjemny Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 22:48, 01 Gru 2011    Temat postu:

Mówisz o 480KM w TGA ?
Znajomy w tym tygodniu remont kompletny przechodził, nowe tłoki, tuleje, turbina, wtryski i pompa.

Ogólnie ciągle się z tym MAN-em wożą po serwisach. Nikt mnie na TGA nie namówi za żadne skarby. Będę wierny Volvo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perez87




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec Wielkopolska

PostWysłany: Pią 0:49, 02 Gru 2011    Temat postu:

Znajomy ma mana 4x4 z naczepa 3 osiowa i posrodku naczepy dzwig 4 słupki 2,50 wsadzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leśnyludek




Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CTU

PostWysłany: Pią 18:45, 02 Gru 2011    Temat postu:

Koledze Perez zapewne chodzi o tego mana:
[link widoczny dla zalogowanych] Cool
tu akurat naczepa nie miała jeszcze dzwiga.

jak pod samą naczepe to najlepiej 4x2 zresztą takich autek jeździ no powiedzmy 95 %, a jak pod dzwig to minimum 6x4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Pią 22:33, 02 Gru 2011    Temat postu:

czyli ogolna rada zebt Mana tga omijac szerokim lukiem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w800i




Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MAŁOPOLSKA

PostWysłany: Pią 22:51, 02 Gru 2011    Temat postu:

A jak wypada man tgx 440, 480 ? Są to te same silniki co w tga ? pytam o rocznik 2007, 2008.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 0:32, 03 Gru 2011    Temat postu:

Wszystko zależy o jakich silnikach mowa.

TGA 2001 - 2004 były na zwykłej pompie rzędowej i wtryskiwaczach

Od ok 2003 zaczęły się pojawiać pierwsze silniki z common-rail oznaczone D20 a od 2007 D26. Ostatnie serie już ponoć są dopracowane w stosunku do pierwszych modeli.

TGX jeśli dobrze kojarzę ma silniki D26 z ostatniej serii TGA.

Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
volvofh12




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hejdyk

PostWysłany: Sob 9:53, 03 Gru 2011    Temat postu:

Co myślicie o tym manie [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 22:07, 03 Gru 2011    Temat postu:

Ty byś chciał to pod naczepę ? czy dołożyć HDS i pod naczepę ze sterowalnymi wózkami ? Bo jak pod zwykłą 3 osiową to nie wiem czy to ma jakikolwiek sens. Zawsze musisz mieć drugie auto by załadować a znając nasze lasy to może 50% miejsc gdzie leży drewno nadaje się do tego z czego 50% trzeba kombinować część od przodu część od tyłu.

A na montaż HDS to chyba zbyt krótka rama.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin