Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki wybrać samochód do drewna stosowego ?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiktNicNieWie




Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:29, 12 Mar 2013    Temat postu: Jaki wybrać samochód do drewna stosowego ?

Witam. Potrzebuję podpowiedzi jakie auto wybrać do transportu drewna stosowego. Potrzebuję auta: solówka plus przyczepa. Duże zainteresowanie mamy na przewóz małych mas drewna do 20 mp na krótkie odległości, dlatego musi jechać samo auto. Mam też kilka firm, które przerabiają drewno i tutaj nie mogę wozić samą solówką muszę z przyczepą.
Na co zwracać uwagę przy wyborze takiego zestawu ? Jaki Napęd ? Jaka marka auta ? Jaki HDS ? Planowany koszt to ok. 200 tys.
Będę wdzięczny za podpowiedzi Smile

Ps. Może uda się połączyć stosowe drewno z kłodowanym ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NiktNicNieWie dnia Wto 13:36, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter4s




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warmińsko-mazurskie giżycko

PostWysłany: Wto 14:17, 12 Mar 2013    Temat postu:

a drewno stosowe w jakim wymiarze bedzie 1,2 czy 2,4? jaki masz teren? marka to oczywiście volvo albo scania:)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] może moc troche duża ale od przybytku głowa nie boli:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Wto 17:42, 12 Mar 2013    Temat postu:

Najważniejsze to pytanie podłoga czy ławy, jak 1,2 będziesz wozić to podłoga, co do marki to indywidualna sprawa ja polecam volvo i scanie. Osobiście nie kupił bym auta które pochodzi ze szwecji bo mają sporo nakręcone kilometrów bo prawie milion i więcej a i ceny nie są aż tak niskie.
Napęd najlepiej 6x4 zwolnica lub jeśli masz dobry teren to półoś, auto chyba najlepsze na resorze, bo ci co mają na poduchach nie chwalą sobie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter4s




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warmińsko-mazurskie giżycko

PostWysłany: Wto 18:10, 12 Mar 2013    Temat postu:

filip2 ja jezdziłem scania 4 ze szwecji co miala milion przekrecone 2 lata latałem i bez zastrzezeń r-ka tez była ze szwecji tez prawie banka i bylo wszystko ok co do poduchy to ja chwale,chociaz tak nie trzesie a co do ceny owszem trzeba zapłacic ale warto bo skandynawskie auto to jest typowo do lasu a nie tak jak te nasze zabudowy sam szmelc no ale to moje takie zdanie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Wto 18:22, 12 Mar 2013    Temat postu:

Wiedziałem że tak będzie, ale to jest moje zdanie i ty masz swoje zdanie i nie ma co się kłócić, jedno wolą córkę inni teściową jak to mawia pewna osoba Laughing Jednak auta ze Szwecji są zabudowane z głową, nikt im nie dorówna Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter4s




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warmińsko-mazurskie giżycko

PostWysłany: Wto 19:29, 12 Mar 2013    Temat postu:

a ja nie mam zamiaru się z nikim kłócić trochę widziałem trochę aut z zabudowami polskimi jak i szwedzkimi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk3




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:50, 12 Mar 2013    Temat postu:

Doradzam stanowczo Scanie 164 dobre auto , mało pali ,nie do zdarcia no i dosyć dobrze sobie radzi w polskim lesie a no i jeszcze co chiałbyś resor czy poduszka? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk2544




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:04, 12 Mar 2013    Temat postu:

Wszystko zależy od terenu jaki masz . Biorąc pod uwagę że masz krótkie trasy w większości to bierz auto na zwolnicy i resorze. Man albo Merc . Co do zabudowy pewnie podłoga jeśli chcesz 1.0 albo 1.2 m wozić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malina




Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 20:21, 12 Mar 2013    Temat postu:

Sam szukałem używanego auta do stosu i nic ciekawego jak dla mnie nie znalazłem. Podobnie jak Filip nie polecał bym ci auta ze szwecji. Duzo o nich słyszę w mojej okolicy i nikt już tego nie chce. Myślę ,że coś z niemiec by było fajnego ,ale jest problem z dźwigiem i zabudową. Przeważnie brak podwójnego wysuwu i zabudowa do kłody lub 2,5 wiec tutaj jest problem.



[url] [link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem czy to auto jeszcze jest ,ale jest warte tej ceny. Wiem ,ze to Renault ,ale zabudowa była odnowiona około roku temu , dźwig też super.

Znam to auto i moge Ci polecić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Malina dnia Wto 20:25, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ajumsko




Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:43, 12 Mar 2013    Temat postu:

chyba najlepiej to Scania 144/164 i Loglift Smile sporo jest z podłogą, także nie bedzie problemu z położeniem 1.2 a siły ma od cholery, no i konflikt resor - poducha, zależy kto co chce, osobiście bym wybrał resor, no i skoro resor to i zwolnica będzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiktNicNieWie




Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:49, 12 Mar 2013    Temat postu:

Transport w przewadze będzie dotyczył wałków długości 1,2 m ale i 1,0 m pewnie będą też chętni na 2,4 m ale to w mniejszym stopniu. Ten samochód Renault widziałem kiedyś podczas pracy - właściciel go chwalił. Teren i drogi zróżnicowane ale są w miarę dobre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ajumsko




Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:36, 12 Mar 2013    Temat postu:

kolego NiktNicNieWie, a tak mniej więcej to skąd jesteś? bo może teren znam i byłoby łatwiej, a jakie gatunki najczęściej byś woził? sosna? brzoza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiktNicNieWie




Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:42, 12 Mar 2013    Temat postu:

Lubelskie - nastawiam się na liściaste twarde (gb,bk,db,js) i rynek detaliczny a dla firm to przede wszystkim drewno na palety.
Za udzielane informacje dziękuję są bardzo pomocne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ajumsko




Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:47, 12 Mar 2013    Temat postu:

no to w takim razie resor i zwolnica no i duży motorek coby nie miał ochoty stanąć Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Wto 21:47, 12 Mar 2013    Temat postu:

To musisz szukać dźwigu tak jakby najmniejszy 110 bo loglift 95 będzie miał ciężko Wink Chyba że sama papierówka to w tedy może być słabszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Podwozia i ciągniki siodłowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin