Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawe rozwiązanie firmy Kotschenreuter Fahrzeugbau
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Zabudowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pią 14:13, 08 Sty 2010    Temat postu: Ciekawe rozwiązanie firmy Kotschenreuter Fahrzeugbau

Witam

Ostatnio rozmawialiśmy o pomyśle cezara by przyczepę włożyć na auto i jechać solówką. Znalazłem takowe rozwiązanie firmy Kotschenreuter Fahrzeugebau. U nas może nie przynośi to jakiś większych oszczędności ale jeżdżąc przez Niemcy auto wówczas jest liczone do opłaty za Autostradę jako 3 osiowe a to przy sporych odległościach może dać dość wymierne oszczędności.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


źródło [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leśnyludek




Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CTU

PostWysłany: Pią 23:03, 08 Sty 2010    Temat postu:

No i nawet można by się pokusić o przełożenie takiej przyczepkę górą bez demontażu kłonic. Po odpowiednim zabezpieczeniu przyczepy
przed przemieszczaniem się na aucie w czasie jazdy, całkiem praktyczne rozwiązanie.
A ciekawe jak jest z przyczepką cezara, czy ją nałożył na auto???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomex80




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZSZ/WGM

PostWysłany: Pią 23:16, 08 Sty 2010    Temat postu:

O ile dobrze pamiętam, chyba Mariusz kiedyś pisał że podobne rozwiązania ze względu na opłaty drogowe z przyczepami stosują w Nowej Zelandii.
Tylko przy ich pociągach drogowych ma to sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz_G




Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaski Wlkp.

PostWysłany: Sob 17:50, 09 Sty 2010    Temat postu:

Odnośnie nakładania przyczepy na autko to musiała by byś super lekka a po drugie króciutka strasznie a co za tym idzie mniej by na siebie zarabiała. A co do pociągów drogowych to podsyłam dwa linki z filmikami.
http://www.youtube.com/watch?v=rehtJsW9Mtg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=l6877RfBzdU&feature=related

Przyznam, że bardzo pomysłowe i faktycznie może zmniejszyć opłaty za przejazd przez autostradę bo w końcu taki pociąg ma tych kół trochę.
Ale nic nie pobije starej techniki - ciekawe, który ze współczesnych samochodów by sobie tak poradził.
http://www.youtube.com/watch?v=u6lBig8gdfM&feature=related


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Sob 21:48, 09 Sty 2010    Temat postu:

W Niemczech i Austrii nie ma problemów z tym że przyczepa jest krótka bo oni wożą tylko w takich kombinacjach (2x2,4, 2x3, 1x4, 1x5, 1x6) Wszystko w kłodach lub po dwa rzędy papierówki.
Co do przekładania nad kłonicami to powinieneś mieć dość silny żuraw by przerzucić ok 3 tony na wysokości ok 3,5 metra, no i żuraw musiał by być troszkę złamany. Przy płatnych autostradach czy zbieraniu punktów ekologicznych to ma sens ale tylko przy dłuższych przejazdach, chyba że sam załadunek przyczepy nie jest kłopotliwy. Na własne oczy jeszcze takiego rozwiązania nie spotkałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 23:24, 09 Sty 2010    Temat postu:

Nieraz u nas lesie byłby problem z złożeniem przyczepy do załadunku bo dukty ciasne i brak parkingów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pacian




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:11, 10 Sty 2010    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=6HKeNn4T3EY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomex80




Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZSZ/WGM

PostWysłany: Nie 13:08, 10 Sty 2010    Temat postu:

Co do przyczepek, to jest tak jak Enriu wspomniał, długość i ilość przewożonego drewna na zachodzie i u nas jest zupełnie inna.
Weźmy chociażby krótkie tandemy, często spotykane na zachodzie, a u nas w ogóle się nie przyjęły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:56, 31 Sty 2010    Temat postu:

U nas najledpszym wyborem jest 3 osiowka nawet przy wazeniu jest atutem dmc calkowite przekracza ale za to osiowe lepiej wychodzi i kara mniejsza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Pon 0:10, 01 Lut 2010    Temat postu:

Zważywszy na iż ostatnimi czasy ITD częściej kontroluje autka z drewnem, nie wspominam o niemieckim BAG prędzej czy później będziemy wozić 40DMC. Ato to rozwiązanie ma sens gdyż masz oszczędność w spalaniu (mniejsze opory toczenia) oraz niższe opłaty za przejazd po zachodnich autostradach ( w Polsce od lipca 2011 elektroniczny system poboru opłat zapewne z podziałem na 4 osie i więcej i poniżej 4 osi).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Administrator



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GB

PostWysłany: Czw 20:40, 11 Lut 2010    Temat postu:

tomex80 napisał:
O ile dobrze pamiętam, chyba Mariusz kiedyś pisał że podobne rozwiązania ze względu na opłaty drogowe z przyczepami stosują w Nowej Zelandii.
Tylko przy ich pociągach drogowych ma to sens.


Zgadza się, tam płacą podatki od przejechanych km i każdego pojazdu. Ciężarówka ma oddzielny licznik w jednej z piast i przyczepa/naczepa ma swój w jednej z piast. No ale podatki podatkami - ogumienie też się na dłuższą metę oszczędza...

No ale z tymi pociągami trochę przesadziłeś, Tomku. 18-20m/44t na publicznych drogach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek500




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:18, 08 Mar 2010    Temat postu:

dmc wychodzi 50 z 3 osiowka a dlugosc 18 75 u nas dozwolone a nawet jak zestaw ma 20 , 21 to i tak lepiej sie składa jak nie jedna naczepa sam taka jezdze i w lesie na waskich drozkach nie ma problemu a drogi na furmanki gdzie lusterka po drzewach sie skladaja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil606




Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:52, 05 Sty 2011    Temat postu:

no i jak wieziemy taka przyczepe na aucie to trzeba sztyce w konicach pochowac bo troche za wysoko jest i z kablami by sie do lasu zajechalo albo w ogole bez konic:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 21:21, 06 Sty 2011    Temat postu:

Jak masz Exte wysuwane to bierzesz rurkę i wszystkie chowasz, później tylko chwytakiem wysuniesz na nowo. Ostatnio widziałem kłonice Doll Mamut i tak to kwestia wymontowania jednej śruby i kłonica kładzie się na bok. Podejrzewam że jakoś to Niemcy rozpracowali by było dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trans-drew




Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 0:35, 18 Gru 2013    Temat postu:

a to to jest dobry pomysł Smile tylko trzeba mieć miejsce do zdjęcia takiej przyczepy Smile bo w krzakach jej nie zdjemiemy Razz a jak wiesz ,że cięzki teren będzie to wrzucasz na siebie ją i dociążony jesteś i ogień Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Zabudowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin