Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna www.transportdrewna.fora.pl
Forum poświęcone zagadnieniom transportu drewna i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnica zaczepu w aucie z szwecji a z kontynentu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Zabudowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Czw 13:57, 14 Lut 2013    Temat postu: Różnica zaczepu w aucie z szwecji a z kontynentu

Patrząc trochę na ogłoszenia aut do stosu widzę, że auta z Szwecji mają dźwigi na zwisach. I zaczepy są schowane głęboko pod nimi. Czy można zapiąć zwykła przyczepę z normalnym dyszlem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Czw 15:05, 14 Lut 2013    Temat postu:

Nie wiem czy masz to samo na myśli co ja, ale u nas jedno stosowe ma normalnie zaczep a drugie schowany pod spodem, przyczepę zapniesz jeśli zaczep będzie miał na takiej wysokości, często jest to kwestia na które uszy jest założony przy przyczepie, dużym plusem tak schowanego zaczepu jest to że rama jest ścięta skośnie i lepiej się cofa (można bardziej się załamać), odpiąć też nie problem choć przydał by się pneumatyczny, ja jak musiałem odpiąć w błocie to nogą otwieram. Obniżyć zaczep nie jest ciężko gdyż niektóre marki robią uchwyty na dole i górze, inne są przykręcane, najgorzej jak spawać trzeba, ale wszystko jest do zrobienia Wink

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Czw 18:48, 14 Lut 2013    Temat postu:

W ten sposób Smile ok dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 19:55, 14 Lut 2013    Temat postu:

Różnica jest tylko w wysokości na której znajduje się zaczep.
Szwedzkie mają zaczepy niżej by żuraw mógł być dalej wysunięty nad ramą, masz większą przestrzeń ładunkową i mniejszą odległość między HDS a przyczepą, wówczas HDS-em z jednym wysuwem załadujesz trzeci rządek papierówki bez łamania przyczepy.
Co do przyczep to nieliczne jak filipa mają podwójne uszy na dwie wysokości i można sobie dyszel przestawiać. Można też kupić dyszel z obniżeniem który będzie pasował pod nowy zwis.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
copa




Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolbuszowa RKL

PostWysłany: Czw 20:05, 14 Lut 2013    Temat postu:

Czyli zaczep taki łamany?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidg2
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 20:22, 14 Lut 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] taki jak ma ta przyczepa tylko że w drugą stronę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Czw 20:39, 14 Lut 2013    Temat postu:

No powiem ci Enriu że masz racje z tymi uszami, ale teraz widzę że mają coraz częściej na śruby mocowane, ostatnio jak byłem w tartaku to przewoźnik miał taki zaczep łamany do dołu bo przyczepa EU a auto Szwedzkie, że zaczep niżej to jedno ale jednak mocniej można się załamać, ja nawet kuzynowi tablice rejestracyjną przenosiłem wyżej bo jak łamał się to dyszel potrafił haczyć o nią. Dyszel jest dłuższy to lepiej do cofania. Są zwolennicy jak i przeciwnicy tego systemu Wink Ja jestem zwolennikiem i to dużym Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Czw 20:40, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Czw 21:39, 14 Lut 2013    Temat postu:

MHS montuje podwójne uszy bo nie chce im się robić różnych wózków tylko jeden dla każdego typu sprzęgu.

Nie rozumiem tego z tymi śrubami ? Obecnie już standardem jest tuleja metal guma fi60 i skręcane śrubą lub jak Niemcy robią sworzniem który w z jednej strony jest blokowany we wózku tak by się nie obracał a z drugiej strony porządna nakrętka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filip2




Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: drawno

PostWysłany: Czw 21:49, 14 Lut 2013    Temat postu:

Nie Enriu mi nie o to chodzi, uszy te coi dyszel mocujesz tak jak opisałeś, uszy są mocowane za pomocą 8 śrub do wózka.

http://www.youtube.com/watch?v=c8EuWqjuU0Y odpowiedni sprzęt i cuda robią Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez filip2 dnia Czw 21:49, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezar012
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: Nie 11:57, 17 Lut 2013    Temat postu:

jakie cuda... normalna sprawa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enriu
Moderator



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska

PostWysłany: Nie 12:04, 17 Lut 2013    Temat postu:

Tutaj pełen filmik http://www.youtube.com/watch?v=qeIhMHzBaNQ

Koniec off top


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.transportdrewna.fora.pl Strona Główna -> Zabudowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin